Iranian Agriculture News Agency

رئیس بنیاد مستضعفان از نمایشگاه اقدامات بیابانزدایی در جنوب کرمان بازدید کرد

رئیس بنیاد مستضعفان کشور از نمایشگاه دستاوردهای پروژه توان‌افزایی جوامع محلی در طرح پیشرفت و آبادانی شهرستان قلعه گنج، در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بازدید کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان از نمایشگاه اقدامات بیابانزدایی در جنوب کرمان بازدید کرد


رئیس بنیاد مستضعفان کشور از نمایشگاه دستاوردهای پروژه توان‌افزایی جوامع محلی در طرح پیشرفت و آبادانی شهرستان قلعه گنج، در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی منابع‌طبیعی جنوب کرمان، محمد سعیدی کیا ضمن بازدید از اقدامات بیابان‌زدایی و توسعه فضای سبز، از نزدیک در جریان اقدامات منابع‌طبیعی در راستای توانمندسازی جوامع محلی طی 15 ماه اجرای این پروژه، قرار گرفت.

سعیدی‌کیا ضمن گفت‌وگو با تسهیلگران و صاحبان مشاغل ایجاد شده از میزان پس‌انداز هر شخص در صندوق‌های توسعه روستایی نسبت به میزان تسهیلات دریافتی آنها مطلع و با توجه استقبال مردم روستاهای هدف در ایجاد مشاغل پایدار، خواهان مشارکت مردم سایر روستاها در این طرح شد.

عباس کارگر مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: پروژه توان‌افزایی پیشرفت و آبادانی شهرستان قلعه گنج در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به تبع آن اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از تیرماه سال گذشته شروع به کار کرده‌است.

وی افزود: این پروژه در فاز اول در 20 روستا و در فاز دوم در 40 روستای دیگر اجرا شده‌است که طی آن 646 گروه از مردم تحت عنوان گروه‌های توسعه روستا به تعداد هشت هزار و 883 نفر عضو تشکیل شده‌است. با توجه به عزم مردم و اتحاد آنها تا پایان شهریور ماه امسال ٦٠صندوق توسعه روستایی راه‌اندازی شده‌است.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها عنوان کرد: از آنجایی که این پروژه با مشارکت بنیاد مستضعفان کشور و بنیاد علوی در حال اجراست، به ازای آورده و پس‌انداز مردم نیز بنیاد مستضعفان به تغذیه صندوق‌ها کمک کرده و در نهایت از محل اعتبار این صندوق‌ها در جهت راه‌اندازی مشاغل خانگی به مردم این منطقه وام پرداخت شده‌است. در واقع این اقدام مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

عباس کارگر افزود: طرح توان‌افزایی با حمایت بنیاد مستضعفان و نظارت سازمان جنگل‌ها و توسط دانشگاه تهران در حال اجراست که در فاز جدید علاوه بر 60 روستا 40 روستای دیگر هم به آن اضافه شده‌است. این طرح در مجموع 100 روستا را در بر می‌گیرد.

وی پیش‌بینی کرد: در سال آینده تمامی 150 روستای مدنظر به انضمام بخش مرکزی شهرستان قلعه گنج نحت پوشش طرح توان‌افزایی پیشرفت و آبادانی قلعه گنج قرار گرفته و مردم این منطقه از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

حمدرضا فتوت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان، عباس کارگر مدیر کل اموربیابان و محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این بازدید سعیدی کیا را همراهی می‌کردند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید