Iranian Agriculture News Agency

کمک فائو و "NEPAD" به جوانان روستایی در چهار کشور آفریقایی

سرمایه‌گذاری برای حمایت از اشتغال و مهارت جوانان روستایی

فائو و (NEPAD)، در راستای افزایش شغل و فرصت‌های کسب و کار برای جوانان در مناطق روستایی بنین، کامرون، مالاوی و نیجر، چهار میلیون دلار، به صندوق سرما‌یه‌گذاری همکاری آفریقا (Africa Solidarity Trust Fund) کمک کردند.

سرمایه‌گذاری برای حمایت از اشتغال و مهارت جوانان روستایی


فائو و ( NEPAD ) (1) ، در راستای افزایش شغل و فرصت‌های کسب و کار برای جوانان در مناطق روستایی بنین، کامرون، مالاوی و نیجر، چهار میلیون دلار، به صندوق سرما‌یه‌گذاری همکاری آفریقا ( Africa Solidarity Trust Fund )کمک کردند.

به گزارش ایانا به نقل از وب‌سایت فائو، قراردادی که به‌تازگی توسط خوزه گرازیانو داسیلوا، مدیرکل فائو و ابراهیم آسان مایاکی Ibrahim Assane Mayaki ، مدیر ارشد اجرایی آژانس برنامه‌ریزی و هماهنگی NEPAD (2) ، امضا شد تا به چهار کشور، برای اجرای سیاست و تقویت توسعه در مناطق روستایی، ازجمله دانش و مهارت کمک شود.

گرازیانو داسیلوا گفت: "این تلاش مشترکی است که در راستای ترویج اشتغال و کارآفرینی جوانان روستایی در حوزه کشاورزی و تجارت محصولات کشاورزی انجام می‌شود و این نشان‌دهنده همکاری آفریقا برای تأمین امنیت غذایی و معیشت در این قاره است."

مایاکی خاطرنشان کرد: "برای رسیدن به هدف دستور کار آفریقا 2063 (3) ، تا حد زیادی نیازمند تحول در مناطق روستایی و همراه با حمایت از کارآفرینان جوان در راستای توانمندسازی آنها برای تولید و مشارکت در زنجیره مواد غذایی هستیم."

بودجه این پروژه برای یک دوره بالای سه سال به منظور حمایت از جوانان، به‌ویژه زنان، در زمینه ترویج اقتصاد روستایی در نظر گرفته شده که شامل ایجاد شغل مناسب در بخش کشاورزی و غیرکشاورزی از طریق سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی است.

همچنین، بر اساس مفاد اعلامیه مالابو 2014 ( 2014 Malabo Declaration )، رهبران اتحادیه آفریقا متعهد شدند تا به مجموعه‌ای از اهداف در صنعت کشاورزی تا سال 2025 دست یابند که ازجمله افزایش اشتغال جوانان در مناطق روستایی آفریقا به میزان 30 درصد و تقویت ارزش زنجیره تولید کشاورزی را شامل می‌شود. مورد دیگر اولویت دادن برای حمایت از معیشت و تولید فرصت‌های درآمدزایی برای زنان و جوانان روستایی است.

این پروژه به کشورهای بنین، کامرون، مالاوی و نیجر، این اطمینان را خواهد داد تا با اقدام ملی، برنامه‌هایی برای اشتغال جوانان و توسعه مهارت‌های آنها در زمینه اقتصادی روستایی انجام ‌شود. علاوه بر این، هر کشور به‌عنوان پایلوت پروژه‌های مربوط به توسعه ظرفیت جوانان (4) در نظر گرفته خواهند شد.

از اهداف دیگر آن،‌ می‌توان به بهبود بخشیدن و افزایش گفت‌وگو میان کشورها، سازمان‌های منطقه، شرکت در زمینه توسعه برای ایجاد رویکردی هماهنگ در جهت اشتغال جوانان و کارآفرینی مناسب در آفریقا اشاره کرد.

گفتنی است، صندوق سرمایه‌گذاری همکاری آفریقا در سال 2013 به‌عنوان طرحی برای بهبود کشاورزی و امنیت غذایی در سراسر این قاره راه‌اندازی شد که شامل مشارکت گینه استوایی (30 میلیون دلار)، آنگولا (10 میلیون دلار) و سهم نمادین مربوط به سازمان‌های جامعه مدنی جمهوری کنگو است.

از زمان آغاز به کار این صندوق، بودجه 16 پروژه در 38 کشور در راستای کمک به جوامع روستایی، کاهش فقر در مناطق روستایی از طریق اشتغال جوانان و افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامداری فراهم شده است./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- New Partnership for Africa's Development : طرح نوین همیاری در جهت توسعه‌ی آفریقا (NEPAD) که امروز به مانند کارپایه تمام تصمیمات این قاره محسوب می‌شود. طرح نوین همیاری در جهت توسعه آفریقا (NEPAD) ، اولویت‌های عملی را چنین تعریف می‌کند: زیرساختار، انرژی (هیدروالکتریک، خورشیدی...)، تکنولوژی نوین اطلاع‌رسانی و ارتباطات، راه‌یابی صادرات محصولات آفریقایی به بازارهای کشورهای پیشرفته، کشاورزی، بهداشت (مبارزه با بیماری‌های واگیردار و همه‌گیر) و کاریابی.

2- NEPAD Planning and Coordination Agency.

3- Africa's Agenda 2063 : در چارچوب استراتژیک برای تحول اجتماعی و اقتصادی این قاره برای 50 سال آینده در نظر گرفته شده است. برای سرعت بخشیدن به سیاست‌های موجود قاره آفریقا، برای رشد و توسعه پایدار است.

4 - Youth Capacity Development Projects.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید