Iranian Agriculture News Agency

حجتی در آئین کلنگ‌زنی مجتمع گلخانه‌ای 95 هکتاری زرندیه خبر داد:

توسعه گلخانه ها در سطح 50 هزار هکتار در کشور

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ازای محصول تولیدی در گلخانه‌ها 10 درصد نسبت به سایر محصولات بیرون از گلخانه، صرفه‌جویی می‌شود، گفت: با توجه به محدویت منابع آبی، این حرکت صرفه اقتصادی دارد و هم در زمینه اشتغال مناسب است.

توسعه گلخانه ها در سطح 50 هزار هکتار در کشور


وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید حرکت‌مان را به سوی ایجاد گلخانه‌ها پیش ببریم؛ چراکه نسبت به دیگر کشورها عقب هستیم و باید 10 هزار هکتار گلخانه کنونی در کشور به 50 هزار هکتار توسعه یابد.

به گزارش ایانا از اراک، محمود حجتی در آئین کلنگ‌زنی مجتمع گلخانه‌ای 95 هکتاری زرندیه گفت: طرح‌های توسعه گلخانه‌ها از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی است که در مراجع ذیربط مصوب شده و خوشبختانه با منابعی که در اختیار وزارتخانه قرار گرفته ما نیر خط اعتباری مناسبی را در بانک کشاورزی به منظور توسعه و ایجاد گلخانه‌ها در نظر گرفته‌ایم .

وی با بیان اینکه در ازای محصول تولیدی در گلخانه‌ها 10 درصد نسبت به سایر محصولات بیرون از گلخانه، صرفه‌جویی می‌شود، گفت: با توجه به محدویت منابع آبی، این حرکت صرفه اقتصادی دارد و هم در زمینه اشتغال مناسب است .

حجتی ادامه داد: باید حرکت‌مان را به سوی ایجاد گلخانه‌ها پیش ببریم؛ چراکه نسبت به دیگر کشورها عقب هستیم و باید 10 هزار هکتار گلخانه در کشور را به 50 هزار هکتار برسانیم .

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید تولیدات سبزی و صیفی را هم صادر کنیم، در ادامه گفت: این شهرک گلخانه‌ای که در زرندیه آماده شده توسط بخش خصوصی احداث شده است و بخش خصوصی در ملک شخصی خصوصی خود و با منابعی که در اختیار داشته این شهرک را راه‌اندازی کرده است .

وی با بیان اینکه این مجتمع گلخانه‌ای 113 واحد گلخانه‌ای با اشتغال 400 نفر را فراهم خواهد کرد، یادآور شد: من از سرمایه‌گذار تشکر می‌کنم و امیدواریم در کل کشور بتوانیم چنین کارهایی را تعمیم دهیم .

حجتی گفت: استان مرکزی نیز در امر ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای پیشرو است و این دومین شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی کشور بعد از شهرک گلخانه‌ای آوه است. تمام همکاران من در وزراتخانه و دولت انشاء الله بتوانیم پشتیبان این حرکت خداپسندانه باشیم .

وزیر جهاد کشاورزی تولید‌کنندگان را منشاء خیر و برکت دانست و گفت: تولیدکنندگان عاملان اشتغال هستند و این تولیدکنندگان هستند که نان را بر سر سفره مردم می‌برند .

وی ضمن تقدیر و تشکر از تولیدکنندگان منطقه زرندیه، اظهار کرد: این منطقه آغاز‌گر حرکت‌های بزرگ و پر خیر و برکتی است .

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: مجتمع پرورش شترمرغ با تولید 5 هزار قطعه‌ شترمرغ در سال از جمله مراکز تولیدی این منطقه است که به صورت متمرکز شترمرغ پرورش می‌دهد .

حجتی همچنین ضمن اشاره به وجود مهمترین باغات پسته در این منطقه، به وجود افراد مجرب و مبتکر در این منطقه اشاره کرد و گفت: از همکاران بخش کشاورزی می‌خواهیم که این مجموعه 95 هکتاری را پشتیبانی کنند و از گسترش این پروژه عظیم حمایت کنند .

وی تاکید کرد: بانک کشاورزی حمایت‌های مالی و اعتباری را از تولیدکنندگان دریغ نکند و در اختیار آنها قرار دهد .

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص اعتبارات و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی تاکید بسیار کرد و گفت: باید حمایت همه جانبه از سوی بانک‌ها صورت پذیرد چرا که در خصوص ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان هیچ مانعی وجود ندارد .

کلنگ مجتمع گلخانه‌ای 95 هکتاری سبزی و صیفی زرندیه در مساحتی بالغ بر 36 هکتار و سرمایه‌گذاری بالغ بر 130 میلیارد ریال توسط وزیر جهاد کشاورزی، هیات همراه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به زمین زده شد .

بازدید از اولین مجموعه تفریحی شیلاتی کشور به عنوان قزل پارک در کیلومتر 20 جاده اراک به تهران و افتتاح دامداری پرورش گوسفند داشتی از دیگر برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در استان مرکزی است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید