Iranian Agriculture News Agency

قائم‌ مقام سازمان امور عشایر در گفت‌وگو با ایانا اعلام کرد:

متوسط شاخص‌های توسعه جامعه عشایری، 50 مقابل 80 درصد جامعه روستایی

در حالی که متوسط شاخص‌های توسعه جامعه روستایی در حال حاضر بیش از 80 درصد است، این عدد در جامعه عشایری تنها 50 درصد است.

متوسط شاخص‌های توسعه جامعه عشایری، 50 مقابل 80 درصد جامعه روستایی


در حالی که متوسط شاخص‌های توسعه جامعه روستایی در حال حاضر بیش از 80 درصد است، این عدد در جامعه عشایری تنها 50 درصد است.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر متوسط شاخص‌های توسعه‌ای در جوامع عشایری در مناطق قشلاقی 50 درصد بوده، در حالی که در روستاها این شاخص بیش از 80 درصد است.

میرولی صفرزاده افزود: در راستای ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که در صورت تخصیص اعتبارات ویژه تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم این عدد را به شش تا هفت درصد برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی جوامع عشایری حتی در قشلاق‌های روستایی از کمترین امکانات همچون آب، برق، مدرسه و... محروم هستند.

صفرزاده ادامه داد: بیشتر عشایر کرمانشاه، ایلام، جنوب لرستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و... در فصل قشلاق در بیابان‌ها ساکن هستند که از کمترین امکانات محرومند.

وی تصریح کرد: آبرسانی سیار مدتی است که آغاز شده و با گرم شدن هوا در نیمه جنوبی و شرقی کشور شدت می‌گیرد.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر یادآور شد: کمبود اعتبارات همچنان در جامعه عشایری وجود دارد که در ماه‌های آینده در برخی مناطق تا سه برابر نیاز به آبرسانی سیار داریم.

صفرزاده تأکید کرد: گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر ضمن طرح مشکلات و معرفی شاخصه‌های این جامعه خواهد توانست نظر دولتمردان را به این قشر متوجه کرده و جامعه فوق را از لحاظ وضعیت درآمد، اشتغال، بهبود وضعیت تولید ارتقاء بخشد.

وی اظهار داشت: با اعتبارات ناچیز فعلی نخواهیم توانست شاخصه‌ها را بهبود بخشیم، اما امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌های که با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در دستور کار داریم، در جهت ارتقا و بهبود آن قدم برداریم.

صفرزاده در پایان وضعیت پرواربندی دام‌های عشایر را مثبت خواند و گفت: قیمت در سال جاری مناسب است و جامعه فوق مشکل خاصی از لحاظ فروش دام‌های خود ندارند./

M-950803-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید