Iranian Agriculture News Agency

برنامه دانشگاه مینه‌سوتا برای بازگشت جوانان به حرفه کشاورزی؛

دانش‌آموزان با شغل‌های کشاورزی آشنا شدند

چندی پیش، به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با شغل‌های کشاورزی،‌‌ حدود 120 دانش‌آموز از دو مقطع راهنمایی و دبیرستان که در برنامه 4-H شرکت داشتند، در کالج سنت‌پل، در مراسم روز بررسی حرفه کشاورزی (Exploring Agricultural Career Day) حضور پیدا کردند. برنامه‌ای که برای آموزش جوانان با مشاغل کشاورزی بود؛ این برنامه با توجه به کمبود نیروی کار واجد شرایط در حوزه کشاورزی، از سوی گروهی از جوانان دانشگاه مینه‌سوتا برگزار شد.

دانش‌آموزان با شغل‌های کشاورزی آشنا شدند


چندی پیش، به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با شغل‌های کشاورزی،‌‌ حدود 120 دانش‌آموز از دو مقطع راهنمایی و دبیرستان که در برنامه 4-H (1) شرکت داشتند، در کالج سنت‌پل (2) ، در مراسم روز بررسی حرفه کشاورزی ( Exploring Agricultural Career Day ) حضور پیدا کردند. برنامه‌ای که برای آموزش جوانان با مشاغل کشاورزی بود؛ این برنامه با توجه به کمبود نیروی کار واجد شرایط در حوزه کشاورزی، از سوی گروهی از جوانان دانشگاه مینه‌سوتا برگزار شد.

به گزارش ایانا، کالین سندرز Colleen Sanders ، سرپرست برنامه‌ دانشگاه مینه‌سوتا (3) گفت: "ما به این مسلئه آگاه هستیم که جوانان ما به اندازه کافی با تنوع مشاغل در بخش کشاورزی آشنا نیستند. اما زمانی که علاقه مردم را به این موضوع دیدیم، بسیار هیجان زده شدیم."

ساندرز ادامه داد: "این رویداد به‌عنوان یک پایلوت (برنامه آزمایشی) نشان می‌دهد که چگونه دانشگاه‌های دیگر هم می‌توانند جوانان را به فرصت های آموزش عالی در بخش کشاورزی پیوند دهند."

جوش رایس Josh Rice ، متخصص در بخش توسعه ( Extension Specialist ) (4) دانشگاه مینه‌سوتا گفت: "طی 70 سال گذشته، تعداد آمریکایی‌هایی که در مزارع بزرگ شده‌اند، به‌شدت کاهش یافته‌اند."

این در حالی است که برخی از دانش‌آموزان که به حوزه کشاورزی وارد می شوند، پیش از آن شاید هرگز با گاو یا حیوان دیگری در مزرعه سروکار نداشته‌اند.

رایس خاطرنشان کرد: "بچه‌های شهری بیشتر علاقه دارند تا به سمت مشاغل مرتبط با کشاورزی بروند چرا که دارای شغل‌های بیشتر و در دسترس‌تری هستند، مانند بازاریابی، توزیع، فرآوری یا حوزه‌های علمی."

وی افزود: "با توجه به نظرسنجی وزارت کشاورزی ایالات متحده در سال 2014، انتظار می رود 10 درصد از زمین‌های کشاورزی آمریکا -حدود 91.5 میلیون جریب (٣٧ میلیون هکتار)- تا سال 2019 تغییر مالکیت دهند چراکه با درگیر شدن فن‌آوری و پیشرفت‌ها در این حوزه، نیاز بیشتر به آموزش در این زمینه‌ها احساس می‌شود."

جوش رایس یادآور شد: "ما در حال تلاش برای تشویق جوانان هستیم و این که دریابیم که آنها به چه چیزهای نیاز دارند تا بتوانیم به آنها در زمینه رفتن به کالج و یا مراکز آموزشی تجارت یا یافتن حرفه‌ای که به آن علاقه‌مند هستند، کمک کنیم در عین آن که مایلیم آنها در صنایع کشاورزی مشغول به کار شوند."

همچنین، با توجه به گزارش آماری اداره کار (5) ،‌ هرساله 25 هزار و 700 شغل جدید در بخش کشاورزی و مدیریت کسب و کار، همچنین 14 هزار و 600 شغل در علوم و مهندسی وجود دارد.

دوروتی فریمن Dorothy Freeman ، معاون مرکز توسعه دانشگاه مینه‌سوتا در حوزه پیشرفت جوانان و مدیر برنامه 4-H ، گفت: "روز ویژه حرفه کشاورزی، بخشی از یک چشم‌انداز بزرگ است. ما در 4-H ، فرصت‌هایی را برای جوانان ایجاد می‌کنیم. چراکه در نظر داریم تا 70 درصد از جوانان ما از طریق برنامه 4-H ، آمادگی لازم را پیدا کرده تابتوانند در مقاطع بالای آموزشی ادامه تحصیل دهند."

فریمن خاطرنشان کرد: "با وجودی که گروهی از جوانان در بسیاری از حوزه‌ها مانند رباتیک و مهندسی، وارد شده‌اند، اما برنامه 4-H همیشه با کشاورزی گره خورده است."

وی گفت: "این نمایشگاه نخستین‌گام برای یافتن و بررسی مشاغل کشاورزی، به همراه دانستن تأثیر آن در زندگی روزانه است. چراکه اگر واقعاً فکر کنید در می یابید که همه چیز در زندگی وابسته به کشاورزی است."

به باور فریمن، روز ویژه حرفه کشاورزی،‌ یک امکان خوب برای جوانان فراهم می‌کند تا قبل از اینکه به کالج بروند، به بررسی حرفه‌های مختلف پردازند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.mndaily.com


پی‌نوشت:

1- 4-H program : برای شرکت جوانان و فعالیت آنها طراحی شده است تا درباره مهارت‌های موردنیاز زندگی آینده‌شان آموزش ببینند، حل مسئله، تصمیم‌گیری، مقابله، برقراری ارتباط و پاسخ به نیازهای دیگران ازجمله این مهارت‌ها است.

٢- از کالج‌های دانشگاه مینه‌سوتا است.

٣- University of Minnesota Extension : ازجمله فعالیت‌ها، می‌توان به یافتن راه‌حل‌های مبتنی بر علم، ارائه آموزش عملی برای ساختن آینده‌ای بهتر اشاره کرد. که ازجمله دیدگاه‌های این مرکز برای داشتن یک دنیای بهتر برای امروز و فردا: داشتن مواد غذایی امن و مقرون به صرفه، آماده‌سازی جوانان برای آینده، بهبود محیط زیست و کمک به خانواده برای تصمیم‌گیری بهتر است.

٤- Extension Specialists : متخصصان دراین حوزه ‌تحقیق و راه‌حل‌هایی در زمینه‌های کشاورزی، غذا و تغذیه، علوم محیط زیست و منابع ملی و توسعه جوانان را ارائه می‌کنند.

٥- Bureau of Labor Statistics : دفتر آمار کار ایالات متحده مسئول اندازه‌گیری فعالیت بازار کار، شرایط کاری، و تغییرات قیمت در اقتصاد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید