Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه اعلام کرد:

تولید 30 درصد از تولیدات دامی استان کرمانشاه توسط عشایر

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: شش میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بابت جبران خسارت های وارده به بخش دام و واحدهای دامی عشایر استان در سال جاری پرداخت شده است.

تولید 30 درصد از تولیدات دامی استان کرمانشاه توسط عشایر

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه در جلسه شورای عشایر شهرستان گیلانغرب گفت: 30 درصد از تولیدات دامی استان توسط عشایر تولید می‌شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، آزادی با اشاره به اینکه عشایر استان کرمانشاه بیش از 14هزار خانوار هستند، افزود: جمعیت عشایر استان 80 هزار نفر بوده که در قالب 14 ایل عشایر استان را تشکیل می دهند .

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان با داشتن یک ‌میلیون و 500 هزار رأس دام و تولید سالانه 39هزار تن
فراورده های دامی حدود 30 درصد از تولیدات دامی استان را شامل می شود .
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از پرداخت شش میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بابت جبران
خسارت های عشایر استان از ابتدای امسال خبرداد و تصریح کرد: این مبلغ به عشایر این شهرستان بابت جبران خسارت های وارده به بخش دام و واحدهای دامی آنها پرداخت شده است .

وی اضافه کرد: در راستای تأمین آب مورد نیاز عشایر شهرستان گیلانغرب چهار دستگاه تانکر آبرسانی پیش بینی شده است که درحال آبرسانی به عشایر هستند و تا ابتدای فصل ییلاق ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به تشکیل دو کارگروه اقتصاد و عمران و سیاسی و امنیتی در ستاد عشایر شهرستان ها به منظور سامان دهی نقاط استقرار عشایر خواستار تعامل بیشتر و مساعدت دستگاه های اجرایی برای کمک به
سامان دهی وضعیت این قشر شد .

همتی معاون فرماندار شهرستان گیلانغرب هم با بیان اینکه عشایر شهرستان گیلانغرب را 1500 خانوار با جمعیت 8200 نفر تشکیل می دهند، از استقرار 600 خانوار عشایری غیربومی در فصل قشلاق در این شهرستان به عنوان مهمان خبرداد .

وی افزود: عشایر شهرستان گیلانغرب با 200 هزار رأس دام نقش مهمی را در تأمین فراورده های دامی استان برعهده دارند .

همتی با اشاره به اینکه سالانه چهار هزار تن تولیدات فراورده های دامی توسط عشایر این شهرستان صورت
می گیرد، خاطرنشان کرد: این مقدار تولید 10درصد کل تولیدات عشایر استان است .

همتی با اشاره به اینکه کل راه های عشایری شهرستان گیلانغرب 200 کیلومتر است، تصریح کرد: 50 درصد این مقدار از راه های عشایری درحال حاضر تخریب شده و نیاز به بهسازی و مرمت دارند .

وی در پایان از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از محل استانی برای آبرسانی سیار به عشایر خبرداد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید