Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری به ایانا خبر داد:

سرمایه‌گذاری 45 درصدی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حوزه دام/ صندوق زنبورداری، موفق‌ترین صندوق حمایت در بخش کشاورزی

صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری، از بالاتر بودن میزان سرمایه‌گذاری‌ها در بخش دام خبر داد.

سرمایه‌گذاری 45 درصدی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حوزه دام/ صندوق زنبورداری، موفق‌ترین صندوق حمایت در بخش کشاورزی


صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری، از بالاتر بودن میزان سرمایه‌گذاری‌ها در بخش دام خبر داد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: طبق آمارهای سال گذشته، بیش از 45 درصد سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در بخش دام بوده است.

عبدالکریم رضوی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور 102 صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی وجود دارد، افزود: 47 عدد از آنها جزو صندوق‌های شهرستانی، 34 صندوق استانی، هشت صندوق تخصصی، 12 صندوق متعلق به زنان و چند صندوق دیگر وجود دارد که در مجموع، یک‌هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه در اختیار دارند.

وی خاطرنشان کرد: این سرمایه‌ها که تجمیعی از آورده‌های مردم و سرمایه دولت است، بنا بر تولید و سرمایه در گردش با سود چهار درصد و به شکل قرض‌الحسنه در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری، سالانه بیش از سه‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش دام، طیور و زنبورداری انجام می‌گیرد که صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری، یکی از موفق‌ترین صندوق‌های بخش محسوب می‌شود؛ زیرا تنوع کار پیدا کرده و به‌دنبال اجرای مدل‌های عملیاتی تولید است. با این حال، صندوق بخش دام، با سرمایه 170 میلیارد تومانی، بزرگ‌ترین صندوق کشاورزی به‌شمار می‌رود.

رضوی ادامه داد: اکنون کمبود صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش زراعت، باغبانی و شیلات به‌شدت احساس می‌شود؛ زیرا تنها صندوق بذر در بخش زراعت و صندوق چای نیز با سرمایه 40 میلیارد تومان و 40 هزار سهامدار، در قسمت باغبانی فعالیت می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: برای شکل‌گیری هر صندوق، همکاری بخش مردم و دولت بسیار ضروری است؛ ضمن اینکه تشکیل آنها الزامی نبوده و باید از طرف مردم مطالبه شود؛ بنابراین هیچ منعی برای ایجاد صندوق جدید وجود ندارد./

V-950805-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید