Iranian Agriculture News Agency

"OK-Net Arable"، امکانی برای تبادل دانش کشاورزی ارگانیک

جنبش بین‌المللی کشاورزی ارگانیک اتحادیه اروپا

پروژه جدید اروپا به نام OK-Net Arable (پلت فرم تحت وب) به‌منظور ترویج دانش خاک‌ورزی و به اشتراک گذاری راه‌حل در کشاورزی ارگانیک، راه‌اندازی شد.

جنبش بین‌المللی کشاورزی ارگانیک اتحادیه اروپا


پروژه جدید اروپا به نام OK-Net Arable (پلت فرم تحت وب) به‌منظور ترویج دانش خاک‌ورزی و به اشتراک گذاری راه‌حل در کشاورزی ارگانیک، راه‌اندازی شد.

به گزارش ایانا به نقل از وب‌سایت AgriLand ، مسائل خاک‌ورزی و کشت در کشاورزی ارگانیک از لحاظ فنی از مسائل چالش برانگیز کشاورزان به‌شمار می‌آید. با این همه کشاورزانی در سراسر اتحادیه اروپا هستند که با موفقیت توانسته‌اند‌ طیف وسیعی از محصولات زراعی به شیوه ارگانیک پرورش دهند، اما بسیاری از این اطلاعات فنی در دسترس دیگر کشاورزان نیست.

با توجه به گزارش انجمن کشاورزان ارگانیک و پرورش‌دهندگان ایرلند ( Irish Organic Farmers and Growers Association (IOFGA) ) پلت فرمی که تحت وب راه‌اندازی شده، امکانی است تا کمبود اطلاعات درباره خاک‌ورزی و کشت در کشاورزی ارگانیک را پوشش دهد.

OK-Net Arable ، پروژه‌ای است که با همکاری شرکایی از سراسر اروپا، به‌منظور تبادل دانش در میان کشاورزان، مشاوران و دانشمندان راه‌اندازی شده است.

جنبش بین‌المللی کشاورزی ارگانیک ( IFOAM: International Federation of Organic Agriculture Movements ) اتحادیه اروپا، به‌عنوان هماهنگ‌کننده پروژه و با همکاری 17 شریک، قرار است تا پلت فرمی تحت وب را به کشاورزان در سراسر اروپا ارائه کند.

به گفته جیلیان، وستبروک Gillian Westbrook ، مدیرکل IOFGA و رئیس شورای IFOAM ، کشاورزان هم‌اکنون می‌توانند با استفاده از این پلت‌فرم جدید، راه‌حل‌های عملی به شیوه ارگانیک را بیابند.

وی خاطرنشان کرد: "همچنین، کاربران قادر خواهند بود تا به بحث و تبادل نظر در مورد چگونگی راه‌حل و تکنیک‌های ویژه در مزارع، با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی محل بپردازند."

این امکانی است که می‌تواند به بهبود، افزایش بهره‌وری و کیفیت در کشت‌های زراعی به شیوه ارگانیک در سراسر اروپا، ‌کمک کند.

وستبروک یادآور شد: "حوزه‌های کلیدی این پروژه شامل کیفیت و بهبود حاصلخیزی خاک، مدیریت مواد مغذی، آفات و کنترل بیماری‌ها و راه‌حل‌های مدیریت علف‌های هرز برای محصولات خاص است."

وی ادامه داد: "نه‌تنها می‌توان از این طریق راه‌حل‌هایی را پیدا کرد و با یکدیگر به اشتراک گذاشت، بلکه می‌توان راه‌حل و شیوه‌هایی را نیز پیشنهاد داد. ما امیدواریم که این طرح بتواند به افزایش تبادل دانش در میان کشاورزان کمک کند."

همچنین، بودجه پروژه OK-Net Arable ، از برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا تأمین می‌شود.

این پروژه در ماه مارس سال 2015 راه‌اندازی شد و قرار است تا فوریه 2018 اجرا شود، در حال حاضر دارای 17 شریک از 12 کشور از سراسر اروپا است.

همچنین انتظار می‌رود استفاده از این پلت‌فرم، باعث ترویج و تبادل دانش وافزایش بهره‌وری و کیفیت در کشاورزی ارگانیک در سراسر اروپا شود./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.agriland.ie

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید