Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

میزان افزایش تورم محصولات کشاورزی اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار، شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل بهار امسال نسبت به فصل قبل ۲۹.۱۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل، ۲.۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

میزان افزایش تورم محصولات کشاورزی اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار، شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل بهار امسال نسبت به فصل قبل ۲۹.۱۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل، ۲.۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایانا ، آمارهای رسمی مرکز آمار ایران نشانگر آن است که شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل بهار امسال نسبت به فصل قبل ۲۹.۱۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل، ۲.۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این در شرایطی است که درصد تغییر چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) برابر با ۱.۹۸ درصد است.

شاخص گروه غلات در فصل بهار ۹۵ برابر با ۲۴۴.۸۵ است که نسبت به فصل قبل ۱۰.۸۷ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۴.۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص گروه سبزیجات در فصل بهار ۹۵ برابر با ۲۳۶.۷۶ است که نسبت به فصل قبل ۴۷.۶۵ درصد افزایش یافته است، میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) ۵.۰۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاخص گروه میوه‌ها و میوه‌های آجیلی در فصل بهار ۹۵ برابر با ۳۰۰.۰۲ است که نسبت به فصل قبل۸.۴۱ درصد افزایش یافته است، میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) ۰.۸۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاخص گروه دانه‌ها و میوه‌های روغنی در فصل بهار ۹۵ برابر با ۳۳۸.۴۷ است که نسبت به فصل قبل ۱۵.۵۷ درصد افزایش یافته است، میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) ۷.۹۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص گروه محصولات نوشابه‌ای و ادویه‌ای در فصل بهار ۹۵ برابر با ۴۰۴.۷۸ است که نسبت به فصل قبل۱۵.۴۹ درصد افزایش یافته است، میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) ۱۰.۹۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص گروه توتون و تنباکو در فصل بهار ۹۵ برابر با ۲۵۲.۹۵ است که نسبت به فصل قبل ۱۶.۷۱ درصد کاهش یافته است، میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) ۵.۶۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاخص گروه موادخام طبقه‌بندی نشده در فصل بهار ۹۵ برابر با ۱۷۸.۷۶ است که نسبت به فصل قبل۱۸.۹۰ درصد افزایش یافته است، میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) ۸.۰۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص گروه حیوانات و محصولات حیوانی نشده در فصل بهار ۹۵ برابر با ۲۱۴.۳۳ است که نسبت به فصل قبل۲۱.۵۳ درصد افزایش یافته است، میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم سالانه) ۳.۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید