Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه اعلام کرد:

اجرای طرح حفاظت مشارکتی در اراضی ملی ارومیه / واگذاری 38 هزار هکتار از اراضی به بخش خصوصی

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه گفت: تاکنون در مراتع شهرستان 512 سامانه عرفی ممیزی شده است که در این تعداد سامانه 15 هزار و 827 بهره بردار وجود دارند و سالانه به طور میانگین بیش از 487 هزار رأس دام مجاز به بهره برداری مراتع در این سامانه ها هستند.

اجرای طرح حفاظت مشارکتی در اراضی ملی ارومیه / واگذاری 38 هزار هکتار از اراضی به بخش خصوصی

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه از اجرای طرح حفاظت مشارکتی در اراضی ملی در شهرستان ارومیه خبر داد .

به گزارش ایانا روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، احمد خوش‌نژاد با بیان مطلب اظهار کرد: حفاظت مشارکتی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که طی سال جاری در اداره کل منابع طبیعی استان به آن توجه شده است و این توجه به منظور حراست و حفاظت هرچه بیشتر از منابع طبیعی و با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌گیرد .

وی با بیان اینکه در این خصوص از توان بهره ‌برداران کمک گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال 38 هزار هکتار از اراضی ارومیه در قالب حفاظت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار شده است .

این مسئول خاطرنشان کرد: با این اقدام زمینه اجرای هرچه بیشتر عملیات آبخیزداری، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز را بیش از پیش فراهم می‌آورد .

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه با بیان اینکه لازم است تا تعادل بین دام و مرتع نیز رعایت شود، یادآور شد: تاکنون در مراتع شهرستان ارومیه 512 سامانه عرفی ممیزی شده است که دراین تعداد سامانه 15 هزار و 827 بهره بردار وجود دارند و سالانه به طور میانگین بیش از487 هزار رأس دام مجاز به بهره برداری مراتع در این سامانه ها هستند.

این مسئول با بیان اینکه در این خصوص نیازمند همکاری هر چه بیشتر مردم هستیم، خاطرنشان ساخت: مردم می‌توانند گزارش های خود را در خصوص تخریب یا تصرف اراضی ملی با این اداره در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید