Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه مرکزی عشایر ایران:

برای خرید علوفه و آبرسانی به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

در حال حاضر به‌دلیل عدم تخصیص اعتبار، برخی اتحادیه‌ها تا یک میلیارد تومان طلبکار هستند.

برای خرید علوفه و آبرسانی به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم


در حال حاضر به‌دلیل عدم تخصیص اعتبار، برخی اتحادیه‌ها تا یک میلیارد تومان طلبکار هستند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی عشایر ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از کمبود نقدینگی در این جامعه خبر داد و گفت: با وجود آنکه برای آبرسانی سیار، اعتباری تخصیص نیافته، اتحادیه‌ها با استفاده از امکانات خود و تسهیلاتی که اخذ کرده‌اند، عملیات را آغاز کرده‌اند.

سیدجلیل میرزاهد افزود: طلبکاری برخی از اتحادیه‌ها به یک میلیارد تومان رسید و شرایط را برای ادامه کار سخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین علوفه مورد نیاز عشایر در قشلاق مطابق پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی، جو قیمت تضمینی در بورس عرضه شده و اتحادیه‌ها برای خرید 40 هزار تن محصول آمادگی دارند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی عشایر ایران ادامه داد: نیاز جامعه عشایری به محصول جو 250 هزار تن است که به‌دلیل کمبود نقدینگی امکان خرید یکجا وجود ندارد.

میرزاهد تصریح کرد: در راستای تأمین نقدینگی پنج میلیارد تومان از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی و بخشی از سایر منابع به‌صورت وام در اختیار اتحادیه‌ها قرار گرفته است.

وی یادآور شد: به حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نقدینگی برای خریداری علوفه و آبرسانی نیاز است، اما هنوز رقمی تخصیص نیافته است.

میرزاهد در پایان تأکید کرد: لازم است نیازهای جامعه عشایری هرچه سریع‌تر از طریق تخصیص اعتبار تأمین شود تا مشکلی در زمان قشلاق نداشته باشیم./

M-950808-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید