Iranian Agriculture News Agency

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

سند آب تدوین می‌شود/ سرمایه‌گذاری ۵ هزارمیلیاردی برای رفع مشکل آب

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر روش‌های کشت و استفاده از آبیاری تحت‌فشار در برنامه ششم مورد توجه است و بودجه‌ای نیز به این امر اختصاص یافته است.

سند آب تدوین می‌شود/ سرمایه‌گذاری ۵ هزارمیلیاردی برای رفع مشکل آب

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به زودی سند آب تدوین می‌شود، گفت: به سرمایه‌گذاری ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی برای رفع مشکل کم‌آبی نیازمند هستیم .

به گزارش ایانا از مهر، علی لاریجانی پیش از ظهر شنبه در حاشیه کنگره ملی ۲۳۰۰ شهید خمینی شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال تدوین برنامه ششم توسعه کشور هستیم که در آن مسایل مهمی مانند رفع مشکلات آبی کشور، استقلال در محصولات استراتژیک کشاورزی، توجه به صادرات و طراحی رابطه درست دانشگاه و تولید توجه داریم .

وی با بیان اینکه سفرهای استانی فرصتی مغتنم برای شنیدن مشکلات هر استان و بررسی نظرات مدیران شهری است، افزود: استان اصفهان دارای ظرفیت‌های مختلف صنعتی و اقتصادی است اما با مشکلات مهمی مانند کمبود آب و مسایل محیط زیستی درگیر است که در برنامه ششم توسعه به برخی از این مشکلات از جمله آب توجه ویژه شده است .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای رفع مشکل کم‌آبی در اصفهان گفت: مشکل خشکسالی، کمبود بارش و کم‌آبی یک مسئله ملی و مبتلابه بسیاری از استان‌ها از جمله کرمان، یزد، سمنان، قم و غیره است و بر این اساس از اولویت‌های مهم کشور است .

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف کمکی در راستای رفع مشکل کم‌آبی کشور تصریح کرد: تغییر روش‌های کشت و استفاده از آبیاری تحت‌فشار در برنامه ششم مورد توجه است و بودجه‌ای نیز به این امر اختصاص یافته است .

لاریجانی با بیان اینکه به سرمایه‌گذاری سالیانه ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومانی برای انتقال، شیرین کردن آب، ایجاد کشت‌های هدایت‌شده و دیگر روش‌های کنترل کننده نیازمند هستیم، گفت: در ارتباط با رفع مشکلات آبی کشور به زودی سند آب تدوین می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید