Iranian Agriculture News Agency

مدیر نخستین واحد مادری تولید جوجه گوشتی بوقلمون در ایران در گفت‌وگو با ایانا مدعی شد:

واردات بی‌کیفیت‌ترین جوجه بوقلمون، با یک‌سوم قیمت داخلی

یکی از پیشکسوتان پرورش بوقلمون در ایران، از واردات جوجه‌هایی خبر داد که بی‌کیفیت‌ترین نوع بوقلمون هستند.

واردات بی‌کیفیت‌ترین جوجه بوقلمون، با یک‌سوم قیمت داخلی


یکی از پیشکسوتان پرورش بوقلمون در ایران، از واردات جوجه‌هایی خبر داد که بی‌کیفیت‌ترین نوع بوقلمون هستند.

مدیر نخستین واحد مادری تولید جوجه گوشتی بوقلمون در ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: متأسفانه درست هنگامی که پرورش‌دهندگان به تولید می‌رسند، اتفاقاتی دست به دست هم می‌دهند تا قیمت گوشت این پرنده را در بازار بشکنند.

فریدون شهلاپور که تجربه‌ای 50 ساله به‌عنوان کارآفرین در صنایع مختلف تولیدی دارد و هم‌اکنون در صنعت بوقلمون فعالیت می‌کند، افزود: ورود جوجه‌های بی‌کیفیت از کشورهای مختلف (جوجه‌های مازاد فارم‌های اجداد خارجی که وظیفه آنها نسل‌گیری است و اصطلاحاً به آفسکس معروف است)، با یک‌سوم قیمتی که در داخل وجود دارد، رقابت را برای تولید داخل ناعادلانه می‌کند و قابل قیاس با جوجه‌های گوشتی تولید داخل نیست که وظیفه آنها فقط گوشت‌گیری است.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از آن، برخی رقبا با دامپینگ سعی دارند جریان بازار را به نفع خود تمام کنند که این امر در طولانی مدت به ضرر کل صنعت تبدیل می‌شود.

مدیرعامل مجتمع بوقلمون تینا شمال با بیان اینکه برای نخستین‌بار حدود دوهزار و 500 قطعه جوجه نیکلاس آمریکایی وارد کشور کرده است، ادامه داد: حدود دو سال است که نژاد بیوتی نیز وارد کشور شده که الان به دوره تخم‌گذاری رسیده‌اند؛ این در حالی است که کشورهای خارجی ما را از تجربه نژاد دوم همواره می‌ترساندند، اما خوشبختانه با همکاری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در هر دو گروه، به بالاترین حجم پرورش دست یافته‌ایم.

شهلاپور در پایان اظهار داشت: به‌منظور ارتقای سطح علمی پرورش‌دهندگان، قرار است با همکاری اداره‌های دامپزشکی استان‌ها همایشی در نقاط مختلف کشور برگزار شود که در آن بیماری‌های بوقلمون‌ و راه پیشگیری و کنترل آنها تشریح می‌شوند. نخستین همایش در گیلان به اتمام رسید و به احتمال قوی، همایش بعدی شهر اصفهان -قطب تولید بوقلمون- خواهد بود./

V-950810-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید