Iranian Agriculture News Agency

بر اساس مطالعه دانشمندان وزارت کشاورزی ایالات متحده:

مقاومت آنتی‌بیوتیکی را می‌توان در تولیدات کشاورزی مدیریت کرد/ مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌تواند به‌طور طبیعی در باکتری‌های خاک رخ ‌دهد

دانشمندان وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA: U.S. Department of Agriculture) دریافتند مقاومت باکتری به آنتی‌بیوتیک، در خاک دشت‌ها که در معرض فعالیت کم انسانی یا حیوانی قرار دارد نیز مشاهده شده است.

مقاومت آنتی‌بیوتیکی را می‌توان در تولیدات کشاورزی مدیریت کرد/ مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌تواند به‌طور طبیعی در باکتری‌های خاک رخ ‌دهد


دانشمندان وزارت کشاورزی ایالات متحده ( USDA: U.S. Department of Agriculture ) دریافتند مقاومت باکتری به آنتی‌بیوتیک، در خاک دشت‌ها که در معرض فعالیت کم انسانی یا حیوانی قرار دارد نیز مشاهده شده است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت ScienceDaily ، آنتی‌بیوتیک‌ها طی سال‌ها، برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود، اما برخی باکتری‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک که یک‌بار برای از بین بردن‌شان استفاده شده، مقاومت نشان می‌دهند.

محققان مرکز تحقیقات کشاورزی ARS ( Agricultural Research Service : سازمان پژوهش‌های کشاورزی آژانس تحقیقات وزارت کشاورزی ایالات متحده)، در حال بررسی مقاومت آنتی‌بیوتیکی و راه‌حل‌های پیشرفته برای رسیدن به ایمنی مواد غذایی، محافظت از تولید دام و محیط زیست هستند؛ این در حالی است که ‌بخشی از تلاش‌های آنها روی مقاومت آنتی‌بیوتیک خاک است.

لیزا دورسو ( Lisa Durso )، میکروبیولوژیست، به همراه همکاران خود،‌ در واحد تحقیق مدیریت اکوسیستم کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی ( (ARS در لینکلن نبراسکا، به‌تازگی نشان دادند که در خاک مکان‌هایی که چرای دام انجام نشده، مقدار قابل توجهی باکتری مقاوم به آنتی‌بیوتیک وجود دارد.

همچنین باکتری‌ها و ژن‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک، در خاک محلی که کود حیوانی استفاده شده بود، وجود داشت. با این حال، جای نگرانی است که حتی اگر باکتری در کود از بین برود، ژن‌ها می‌توانند در خاک باقی بمانند.

دورسو یادآور شد، ابزاری برای اندازه‌گیری مقاومت به‌منظور شناسایی منبع مقاومت به آنتی‌بیوتیک در مزارع و محیط زیست مورد نیاز است.

چنانچه وجود سطوح پایه‌ای مقاومت آنتی‌بیوتیکی، به دانشمندان کمک می‌کند، تا به میزان اختلاف مقاومت به آنتی‌بیوتیکی که توسط انسان یا به شیوه‌ طبیعی استفاده می‌شود، پی ببرند.

دورسو و تیم‌ تحقیقاتی‌اش، خاک دشتی را بررسی کردند که‌ فعالیت کم انسانی و بدون چرای حیوانات در طی 20 سال گذشته در آن انجام شده بود.

آنها نمونه‌های خاک محل را برای مشاهده میزان باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک جمع‌آوری کردند. آنها دریافتند، تمام قسمت‌ها شامل باکتری‌هایی مقاوم به تتراسایکلین و سفوتاکسیم بود؛ دو نوع باکتری که معمولاً انواع آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان طیف گسترده‌ای از عفونت‌های مربوط به آنها، تجویز می‌شود و همچنین تقریباً نیمی از ‌نمونه‌ها، دارای باکتری‌های مقاوم به دو یا چند آنتی‌بیوتیک بودند.

به باور دورسو، ‌اطلاعات مربوط به این مطالعه می‌تواند مبنایی باشد برای دریافتن آنچه که به‌طور طبیعی در خاک رخ می‌دهد. این می‌تواند نقطه آغازی باشد تا دانشمندان دریابند، چگونه می‌توان به بهترین روش، مقاومت آنتی‌بیوتیکی را در تولیدات کشاورزی، مدیریت کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید