Iranian Agriculture News Agency

فرماندار مهدیشهر استان سمنان اعلام کرد:

کشت گیاه باریجه در 1000 هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان مهدیشهر سمنان

فرماندار مهدیشهر گفت: با کشت گیاه باریجه می توان با کم ترین هزینه، بیشترین درآمد را به دست آورد که این امر نمونه عملی اقتصاد مقاومتی در شهرستان مهدیشهر است.

کشت گیاه باریجه در 1000 هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان مهدیشهر سمنان

فرماندار مهدیشهر استان سمنان از کشت گیاه باریجه در یک هزار هکتار از عرصه های طبیعی تا پایان سال 95 در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسن ارگی با بیان این مطلب گفت: تا پایان سال 95 گیاه باریجه در 11سامانه عرفی و در هزار هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان کشت می شود.

وی گفت: تاکنون با همکاری سمن ها، اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهدیشهر برنامه های ارزشمندی به منظور حفظ و احیا عرصه های طبیعی انجام داده است.

فرماندار مهدیشهر اظهار داشت: با کشت گیاه باریجه می توان با کم ترین هزینه، بیشترین درآمد را به دست آورد که این امر نمونه عملی اقتصاد مقاومتی در شهرستان مهدیشهر است.

وی یادآور شد: ارتفاعات این شهرستان به دلیل برخورداری از اقلیمی مناسب برای رشد گیاهان دارویی، بیشترین کشت گیاه باریجه نسبت به شهرستان های دیگر استان برخوردار است.

ارگی تصریح کرد: روزانه بیش از 70 نفر در طرح های حفاظت از منابع طبیعی بدون دریافت پول در شهرستان مهدیشهر فعالیت می کنند.

فرماندار مهدیشهر گفت: در کاشت گیاه باریجه در سال جاری، بیش از 50 نفر از کوهنوردان و فعالان بسیج سازندگی در شهرستان مهدیشهر فعالیت می کنند که نشان دهنده طبیعت دوستی آنهاست.

وی افزود: به دلیل ناهمواری مسیرهای کوهستانی، کوهنوردان در حفظ و احیا عرصه های طبیعی این شهرستان نقش مهمی ایفا می کنند.

ارگی در پایان خاطرنشان ساخت: حفظ و استفاده بهینه از عرصه های طبیعی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید به منظور اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق محروم است.

شهرستان مهدیشهر 137هزار هکتار عرصه های طبیعی دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید