Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی خبر داد:

بررسی مسائل و مشکلات بازارچه مرزى پرویزخان در هیأت دولت

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی گفت: باتوجه به اینکه قرار است تصمیماتی در خصوص بازارچه مرزى پرویزخان در هیأت دولت گرفته شود از این بازارچه بازدید کردیم تا از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود تا این پایانه مهم مرزی مفیدتر به فعالیت خود ادامه دهد و بتواند به رونق اقتصادی و صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی کشورمان به عراق و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه کمک کند.

بررسی مسائل و مشکلات بازارچه مرزى پرویزخان در هیأت دولت

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی از بررسی مسائل و مشکلات بازارچه مرزى پرویزخان در هیأت دولت خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، علی اکبر مهرفرد طی سفر یک روزه به استان کرمانشاه و پس از بازدید از مجتمع کشت و صنعت روژین‌تاک، با تشریح برنامه های این سفر گفت: خوشبختانه مجتمع کشت و صنعت روژین‌تاک از یک الگوی خیلی خوبی استفاده کرده و توانسته یک زنجیره کامل از تولید، فرآوری و مصرف را تشکیل دهد .

وی افزود: در مجتمع کشت و صنعت روژین‌تاک بازار مصرف و فرآوری محصول در نظر گرفته شده و با حمایت های مدیران استان به‌خصوص سازمان جهادکشاورزی به‌عنوان یک الگوی موفق درحال فعالیت بوده و وظیفه ما است که از چنین زنجیره هایی حمایت کنیم .

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی با تجلیل از مؤسسان و مدیران مجتمع روژین‌تاک استان و همکارى خوب بین دولت و بخش خصوصى در راه اندازى این مجموعه و ارائه چرخه تولید از کاشت گوجه فرنگى، عملیات داشت، برداشت، فرآورى، بسته بندى و فروش محصول در داخل و صادرات به سایر کشورها گفت: به‌خاطر رونق اقتصادى باید چنین زنجیره‌هایی در کشور ایجاد شود .

مهرفرد یادآور شد: یکی از مشکلات دولت در کشور این است که تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعتی با صادرکنندگان زنجیره مناسبی را ندارند و به همین دلیل ضایعات در محصولات وجود داشته و این به نفع کشور نیست. در این راستا دولت در نظر دارد از چنین زنجیره های موفقی مانند روژین‌تاک حمایت کرده و ما به دنبال تشکیل چنین زنجیره هایی در کل کشور هستیم .

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه و تعدای از مدیران این سازمان با حضور در شهرستان قصرشیرین از بازارچه مرزی پرویزخان بازدید کرد و ضمن جلسه مدیر پایانه‌ مرزی پرویزخان و مسئولان محلی، از نزدیک با مسائل و مشکلات این بازارچه آشنا شد و دستورات لازم را در خصوص رفع این مشکلات صادر کرد .

مهرفرد با بیان ارزش صادرات محصولات کشاورزی افزود: به خاطر حفظ فرصت های صادراتی باید به دنبال صادرات محصولات سالمی باشیم که دارای گواهى بهداشتى هستند .

وی ضمن تأکید بر ساخت و ارتقاء پست های قرنطینه‌ای دامى و نباتى در کشور و تسریع در صدور محموله هاى تولیدى بخش کشاورزى خواهان ارتقاء کمى و کیفى صادرات محصولات شد .

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی در پایان خاطرنشان ساخت: باتوجه به اینکه قرار است تصمیماتی در خصوص بازارچه مرزى پرویزخان در هیأت دولت گرفته شود از این بازارچه بازدید کردیم تا از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود تا این پایانه مهم مرزی مفیدتر به فعالیت خود ادامه دهد و بتواند به رونق اقتصادی و صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی کشورمان به عراق و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه کمک کند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید