Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد:

توسعه 1000 هکتار کشت گلخانه‌ای در استان کرمانشاه طی 5 سال آینده / پرداخت 90 میلیارد تومان تسهیلات جدید برای راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نشست ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای استان گفت: امسال 50 هکتار توسعه گلخانه‌ای خواهیم داشت و توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از برنامه‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی است.

توسعه 1000 هکتار کشت گلخانه‌ای در استان کرمانشاه طی 5 سال آینده / پرداخت 90 میلیارد تومان تسهیلات جدید برای راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه یک ‌هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در این استان طی پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی در نشست ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با اشاره به اینکه امسال 50 هکتار توسعه گلخانه‌ای خواهیم داشت، افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از برنامه‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی است .

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی بسیار بر توسعه کشت‌ در فضای گلخانه‌ای تأکید دارد، خاطرنشان کرد: تولید در فضای گلخانه‌ای حجم تولید را افزایش داده و مصرف آب را کاهش می‌دهد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکلات و محدودیت‌های منابع آبی در کشور یک بحران است که باید مدیریت و کنترل شود تصریح کرد: محدودیت منابع آبی هنوز در استان کرمانشاه به حد بحران نرسیده است؛ اما توسعه گلخانه‌ها یک ضرورت است و در استان توجیه اقتصادی دارد .

شهبازی اضافه کرد: بازار مصرف محصولات کشاورزی در داخل استان وجود دارد. همچنین بازار کشور‌های همسایه از جمله عراق و کشورهای اروپایی مقصد صادرات بخش کشاورزی خواهند بود .

وی با بیان اینکه ایجاد و احداث سدهای مخزنی در مسیر رودخانه‌ها کمک خوبی به مهار آب‌های داخلی داشته است، گفت: سامانه گرمسیری یکی از اقداماتی است که بسیار تحول خوبی برای اراضی کشاورزی منطقه محسوب می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گلخانه سرپل ذهاب و گلخانه اسلام آبادغرب را از گلخانه‌های بزرگی که در استان در حال حاضر در دست اقدام است، نام برد.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها مورد حمایت دولت است، افزود: تسهیلات مورد نیاز از صندوق توسعه ملی با سود مناسب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد .

شهبازی گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در اولویت نخست بخش کشاورزی قرار دارد، آبزی پروری در اولویت دوم و بهره‌وری مصرف آب با روش‌های نوین آبیاری و ... در اولویت بعدی ما قرار دارند .

وی به پرداخت تسهیلات جدیدی از سامانه بهینه یاب برای راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد خبر داد و خاطرنشان کرد: 900 میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافته است .

گفتنی است در نشست ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای استان هر یک از رؤسای مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان پتانسیل‌ها و راه‌کارهای توسعه گلخانه را بررسی و مورد بحث قرار دادند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید