Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت استان خوزستان به ایانا خبر داد:

دستور ضرب‌العجلی حجتی برای ذرت دانه‌ای کشاورزان/ شرکت پشتیبانی امور دام در خرید ذرت دانه‌ای وارد شد

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که اگر ظرف 24 ساعت ذرت کشاورزان در بورس به فروش نرود، شرکت پشتیبانی امور دام ملزم به خرید آن به‌صورت تضمینی است.

دستور ضرب‌العجلی حجتی برای ذرت دانه‌ای کشاورزان/ شرکت پشتیبانی امور دام در خرید ذرت دانه‌ای وارد شد


وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که اگر ظرف 24 ساعت ذرت کشاورزان در بورس به فروش نرود، شرکت پشتیبانی امور دام ملزم به خرید آن به‌صورت تضمینی است.

مدیر زراعت استان خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از برداشت ذرت دانه‌ای در اواخر آبان‌ ماه خبر داد و گفت: سال گذشته پایلوت موفقی رقم خورد و امسال با دستور ضرب‌العجلی وزیر جهاد کشاورزی برای خرید ذرت دانه‌ای کشاورزان در صورت فروش نرفتن در بورس کالا، پیش‌بینی می‌شود که وضعیت مناسبی داشته باشیم.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: وزیر جهاد کشاورزی همچنین الزام کرده است که مابه‌التفاوت بهای ذرت فروخته‌شده در بورس باید ظرف 10 روز به حساب کشاورزان واریز شود و علاوه بر آن تأکید کرده که اگر محصول کشاورزان ظرف 24 ساعت در بورس به فروش نرود، با قیمت تضمینی حدود یک‌هزار و 60 تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 450 هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت شود، در حالی که برداشت ذرت علوفه‌ای توسط کشاورزان در حال انجام است.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: اگر دستورات وزیر جهاد کشاورزی اجرایی شود، مشکلی از لحاظ اعتباری نخواهیم داشت.


برداشت برنج، حبوبات، نیشکر و دانه‌های روغنی در خوزستان

مدیر زراعت استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر برداشت ذرت، برنج، حبوبات، نیشکر، سبزی و صیفی، دانه‌های روغنی همچون سویا و کنجد آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که برداشت نیشکر در مقایسه با سال گذشته از افزایش برخوردار باشد و به تولید حدود 7.5 میلیون تنی برسد.

وی یادآور شد: برداشت دانه‌های روغنی همچون کنجد و سویا نیز آغاز شده که خرید سویا به‌صورت تضمینی توسط تعاون روستایی کشور انجام می‌شود و برآورد شده است که حدود 18 هزار تن تولید شود.

قاسمی‌نژاد تأکید کرد: به‌عنوان نخستین سال کشت سویا نیز پیش‌بینی می‌شود 100 تن از این محصول در استان خوزستان تولید شود.

وی درباره گردوغبار حادث‌شده که مدتی است میهمان خوزستانی‌ها است، اظهار داشت: گردوغبار به‌دلیل اثراتی که بر فتوسنتز گیاهان می‌گذارد، به لحاظ کمی و کیفی بر تولید اثرگذار است، اما امیدواریم که با بارش باران این مسئله حل شود.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: برای محصول صادراتی خرما نیز عملیات شستشو و فرآوری انجام می‌شود تا برای این محصول مشکلی به‌وجود نیاید./

M-950815-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید