Iranian Agriculture News Agency

بر اساس گزارش کلدیریتی؛

کشاورزی ایتالیا، سبزترین کشاورزی در اروپا شناخته شد

براساس گزارشی که به تازگی توسط Coldiretti، بزرگ ترین انجمن کشاورزی ایتالیایی منتشر شد، کشاورزی ایتالیا،‌ سبزترین کشاورزی از نوع ارگانیک در اروپا است.

کشاورزی ایتالیا، سبزترین کشاورزی در اروپا شناخته شد

براساس گزارشی که به تازگی توسط Coldiretti ( ١ ) ، بزرگ ترین انجمن کشاورزی ایتالیایی منتشر شد، کشاورزی ایتالیا،‌ سبزترین کشاورزی از نوع ارگانیک در اروپا است .

به گزارش ایانا به نقل از وب سایت Italian Good News ، کشاورزی ایتالیا دارای بیش ترین تعداد شرکت های کشاورزی ارگانیک است. همچنین با میزان کمتری از محصولات غذایی همراه با باقی مانده‌های مواد شیمیایی است، که این میزان تنها 0.5 درصد در برابر متوسط 1.5 درصد اروپا و تقریبا 20 برابر کمتر از محصولات خارج از اروپا (7.5 درصد) است. این در حالی است که تصمیمی به پرورش موجودات اصلاح شده ژنتیکی (GMO) نگرفته است .

کشاورزی ایتالیا ترکیبی از کیفیت و کمیت

به مناسبت روز جهانی محیط زیست (٢) که از سوی سازمان ملل متحد گرامی داشته شد، گزارش Coldiretti اشاره کرد کشاورزی ایتالیایی به عنوان نخستین کشور در اروپا دارای تنوع زیستی است. به عنوان نمونه، این کشور دارای تعداد 504 گونه درخت انگور در برابر 278 گونه فرانسوی و تقریبا 533 گونه زیتون در برابر 70 گونه در اسپانیا است. علاوه بر این، 130 نژاد حیوانات مزرعه‌ای را از خطر انقراض نجات داده است .

علاوه بر این، در رتبه بندی در تنوع زیستی و گونه های جانوری، ایتالیا با 55 هزار و 600 گونه ، توانسته تقریبا 30درصد از گونه های اروپایی را به خود اختصاص دهد و در مورد سبزیجات دارای 7 هزار و 636 گونه است. این رتبه بندی به سبب 871 پارک و ذخایر طبیعی ملی است که بیش از 10 درصد از حوزه (منطقه، قلمرو) ملی را پوشش داده است .

کشاورزی ایتالیا و خرید مواد غذایی

همچنین کشاورزی ایتالیایی دارای اثر خوبی روی اقتصاد گردشگری داشته است. براساس این گزارش، در تعطیلات از هر ١٠ گردشگر خارجی بیش از ٦ نفر از مواد غذایی در ایتالیا خریداری می کنند. شور و شوق برای مواد غذایی ایتالیایی از همه بیشتر مربوط به گردشگران روسی، با 87درصد است که البته این اشتیاق دربین گردشگران کشورهای دیگر از آلمان تا انگلستان، فرانسه، ایالات متحده، چین و ژاپن هم وجود دارد .

ایتالیا تنها کشور در جهان با بیش از 4886 محصولات غذایی سنتی است، که توانسته فرایند تولیدشان را تقریبا 25 سال به روشی یکسان، حفط کند .

کشاورزی ایتالیا در حفاظت از محیط زیست و در تولید انرژی‌های تجدید پذیر نیز گام‌هایی بزرگی برداشته است. براساس گزارش Coldiretti ، در طی سه سال، تولید انرژی تجدیدپذیر در مزارع کشاورزی تقریبا هفت برابر (+60 درصد) شده است .

ترجمه: فرحناز سپهری

پی‌نوشت :

١ - National Confederation Coldiretti: کنفدراسیون ملی کشاورزان که متشکل از حدود یک میلیون و نیم عضو از سازمان های کشاورزی در سطح ملی و اروپا است .

٢ - روز جهانی محیط زیست: ٥ ژوئن، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، به‌عنوان روز میحط زیست انتخاب شده‌ است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید