Iranian Agriculture News Agency

پول مردم علیه مردم

اعتماد / در مرور اتفاقات روزها و ماه‌های اخیر، مجید انصاری فهرستی از اقدامات انجام شده را در دست دارد؛ فهرستی که با تعامل دولت و مجلس بر سر تغییر سه عضو از اعضای کابینه آغاز می‌شود و با دستاوردهای برجام پایان می‌پذیرد، حمایت‌های گسترده‌ای را هم از رسانه‌ها در میان خود جای می‌دهد. معاون حقوقی رییس‌جمهوری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، اگرچه گلایه‌هایی را از برخی رسانه‌های منتقد دولت عنوان می‌کند و تیترهای آنان را همچون تیترهای منافقین در روزهای اول انقلاب می‌داند، اما از خویشتنداری دولتمردان به عنوان تنها راه خودداری از برخورد با آنها یاد می‌کند. موضوعی که معاون حقوقی رییس‌جمهوری به آن اشاره دارد، توهین‌هایی است که گاه و بیگاه به شخص رییس‌جمهور می‌شود؛ توهین‌هایی که اگرچه از سوی معاونت حقوقی مورد پیگیری قرار گرفته است اما مانع از روند در پیش گرفته شده از سوی رسانه‌ها، نمی‌شود. انصاری باز هم به تیتر‌های روزنامه‌ها اشاره می‌کند که با رسانه‌های صهیونیستی و معاندین و مخالفان نظام هیچ تفاوتی نمی‌کند و می‌گوید: «گویا رسالتی برای خود تعیین کرده‌اند که بذر ناامیدی، کینه، نفرت و بداخلاقی را در جامعه بپاشند.» تغییر سه وزیر کابینه نیز از موضوعاتی بود که انصاری آن را پاسخ‌ به بداخلاقی‌ها می‌داند. پاسخی که انصاری معتقد است در جواب نواخته شدن تازیانه اتهامات بی‌اساس مجلسیان گذشته، داده شده تا حقوق تضییع شده این سه نفر احقاق شود.

رای نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی، پاسخ به بداخلاقی‌ها بود
انصاری در پاسخ به این سوال که آیا دولت از نمایندگانی که در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اتهاماتی به آنها وارد کرده‌اند، شکایت می‌کند، گفت: با کمال تاسف بدون رعایت اخلاق و انصاف، اتهاماتی علیه شخصیت‌های خدوم و با سابقه درخشان انقلاب و نظام مطرح شد، اما اکثریت نمایندگان مجلس بی‌اعتنا به فضا‌سازی‌ها و تعبیرها رای مثبت به وزرا دادند. در حقیقت رای نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی دولت پاسخ به بداخلاقی‌هایی بود که در روند بررسی صلاحیت آنها شکل گرفته بود. انصاری با بیان اینکه خوشحالی مضاعفی از جلسه رای اعتماد پیدا کردم خاطرنشان کرد: هر سه وزیر در مجلس نهم به تازیانه اتهام‌های بی‌اساس نواخته شده و موفق به اخذ رای نشده بودند به همین دلیل اینکه به فاصله نه چندان زیاد در خانه ملت تا حدودی حقوق تضییع شده این سه عزیز احقاق شد، من خوشحال هستم و از نمایندگان تشکر می‌کنم.
در برابر عوامل محدود‌کننده آزادی رسانه‌ها می‌ایستیم
انصاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری شکایتی علیه برخی از رسانه‌ها در مسائل مختلف مطرح کرده است؟ گفت: دولت به‌طور عام و معاونت حقوقی رییس‌جمهور به‌طور خاص پاسدار حریم آزادی بیان و حقوق شهروندی هستند و به‌طور جدی برنامه‌های گسترده‌ای برای نهادینه کردن و توسعه حقوق مردم داریم. معتقدیم که رسانه‌های آزاد مجاری تنفس جامعه هستند و حضور مطبوعات و رسانه‌های آزاد نشانه زنده بودن، پویایی و حرکت رو به جلوی انقلاب و جامعه عزیز ایران است. به همین دلیل ما از همه حقوق قانونی و مشروع رسانه‌ها نه تنها حمایت می‌کنیم، بلکه با تمام قدرت در برابر همه عوامل محدود‌کننده آزادی آنها نیز می‌ایستیم. دولت برای دفاع از اصل آزادی رسانه‌ها بسیار خویشتنداری از خود نشان داده است و به همین دلیل نیز به‌شدت از سمت برخی رسانه‌هایی که رعایت قانون و حدود اخلاق و انصاف را نمی‌کنند مورد اتهام و تخریب قرار گرفته ‌است؛ به گونه‌ای که حجم تخریب‌ها و هجمه‌ها علیه دولت و رییس‌جمهور به هیچ‌وجه قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست. در عین حال با خویشتنداری و صبوری دولت سعی کرده است که از فواید بسیار زیاد آزادی رسانه به خاطر برخی بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها چشم‌پوشی نکند. وی با تاکید بر اینکه این معاونت وظیفه دارد از حرمت آزادی، حقوق شهروندان و از منافع ملی صیانت کند، گفت: چنانچه از مجرای رسانه به آزادی، حرمت و شخصیت دیگران و همچنین منافع ملی تجاوز شود معاون حقوقی برخورد با متجاوز را یک تکلیف قانونی خود می‌داند. اگر در جایی واقعا تضییع حقی صورت بگیرد براساس وظایف قانونی نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و اگر اقدامی قانونی در این زمینه نکنیم به نوعی نقض قانون انجام داده‌ایم.
برخی رسانه‌ها از نشریات منافقین اوایل انقلاب کپی‌برداری می‌کنند
معاون حقوقی رییس‌جمهوری با اشاره به تعداد رسانه‌هایی که از سوی دولت مورد شکایت واقع شده‌اند، گفت: معدود نشریاتی هستند که با کمال تاسف از حدود انصاف و قانون تجاوز می‌کنند. برخی رسانه‌ها از نشریات منافقین در سال‌های اول انقلاب کپی‌برداری کاملی انجام می‌دهند و اگر تیتر بالای صفحات آنها را‌ برداریم با رسانه‌های معاندین و مخالفان نظام هیچ تفاوتی نمی‌کنند. گویا رسالتی برای خود تعیین کرده‌اند که بذر ناامیدی و کینه و نفرت و بداخلاقی را در جامعه بپاشند و با انواع برچسب‌ها، انواع دروغ‌ها را بپراکنند و از مجاری تنفسی جامعه سم به جامعه پمپاژ کنند.
برخورد قضایی با تخلفات رسانه‌ها باید آخرین اقدام باشد
مجید انصاری در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با نزدیک شدن به ایام انتخابات شاهد افزایش اعمال فشار علیه رسانه‌ها باشیم تصریح کرد: امیدواریم به هیچ‌وجه فشار مضاعف و جدیدی در رسانه‌ها و مطبوعات تحمیل نشود و چنانچه احیانا فشار و محدودیتی غیرقانونی و غیرضروری وجود دارد برداشته شود؛ چراکه هر چه به سمت انتخابات پیش می‌رویم رسانه باید با نشاط‌تر باشد. انصاری همچنین با تاکید بر اینکه برخورد قضایی و حقوقی با تخلفات رسانه‌ها باید آخرین اقدام و درمان باشد اظهار کرد: باید خود جامعه رسانه‌ای کشور با سازوکاری کارآمد، صنفی و حرفه‌ای به مقابله با رسانه‌هایی که به جامعه خبرنگاری و حیثیت خبرنگار و رسانه لطمه وارد می‌کنند از حقوق خود دفاع کنند. این در حالی است که با کمال تاسف در حال حاضر اینگونه است که توهین، هتاکی و تخریب قوه مجریه و رییس‌جمهور کاملا آزاد است و عده‌ای در برخی از رسانه‌ها رسالت خود را در این موضوع می‌دانند. معاون حقوقی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها آزادانه به عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از رهبری توهین می‌کنند و باز هم آزادانه ادامه کار می‌دهند، گفت: متاسفانه برخی از این روزنامه‌های از پول مردم و نظام تغذیه می‌کنند اما از آن علیه مردم و نظام استفاده می‌کنند و دایم در حال ناامید کردن مردم و وارد کردن اتهامات متعدد به مردم هستند. انصاری با تاکید بر لزوم برخورد آزادانه و عادلانه با رسانه‌های متخلف گفت: برای برخی اگر از گل نازک‌تر هم گفته شد فورا برخورد و آن رسانه‌ها توقیف می‌شوند.
می‌خواستند تحریم را دور بزنند اما مردم را دور زدند
انصاری در پاسخ به سوالی درخصوص دستاوردهای برجام و بدعهدی‌های امریکا با اشاره به اینکه اگر آثار و دستاوردهای برجام را نبینیم باید یک مقدار در قدرت بینایی خود شک کنیم، گفت: آثار برجام یک بحثی است و بدعهدی امریکا بحثی دیگر؛ مگر ما ادعا کرده بودیم که با برجام امریکا خوش‌عهد خواهد شد؟ مسلما اتفاقات بزرگی افتاده و دستاوردهای عظیمی به دست آمده است که نخستین دستاورد آن متوقف کردن ماشین تحریم و فشار بر ایران و مردم بود. اگر برجام نبود و مذاکرات به ثمر ننشسته بود، با روند تحریم‌ها که اتوماتیک وار عمل می‌کرد، امروز به نقطه نفت در برابر غذا رسیده بودیم. منتقدین و مخالفین برجام نمی‌گویند اگر برجام نبود ما امروز در چه وضعی بودیم؟ وی ادامه داد: به دلیل قفلی که بر نظام بانکی خورده بود، به بهانه دور زدن تحریم، مفاسد بزرگ شکل گرفت، دکل‌های نفتی، کشتی‌های نفتی با بار گم شد و چندین میلیارد دلار پول نقد را از مردم گرفتند که تحریم را دور بزنند ولی مردم را دور زدند و پول‌ها گم شد.
سرنوشت صدام چه شد؟
انصاری با تاکید بر اینکه با برجام از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شدیم، گفت: چرا کسانی که می‌گویند امروز امنیت ایران زبانزد است روی این تکیه نمی‌کنند این امنیت بخشی رهاورد برجام و بخشی رهاورد تلاش مجدانه نیروهای نظامی و امنیتی ما است و بخش عمده‌اش رهآورد سرمایه‌گذاری سنگین دولت در تامین هزینه‌های امنیت است؟ نهایتا سوال این است که سرنوشت صدام در زمانی که تحت فصل 7 منشور سازمان ملل بود، چه شد؟ قزافی و رژیم لیبی که زیر منشور فصل 7 بوده به چه روزی نشست؟ ما در سایه برجام از فصل 7 منشور سازمان ملل خارج شدیم، 6 قطعنامه مربوط به این موضوع یکباره لغو شد. امیدوارم که رسانه‌های داخلی که تیترهای درشتی علیه برجام می‌زنند، عملا آب به آسیاب رژیم صهیونیستی نریزند و موجب خوشحالی شیوخ سعودی نشوند؛ بگذارند امید در داخل کشور پابرجا باشد و تقویت شود. وی در پایان در مورد اقدامات انجام شده در مورد ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات گفت: این موضوع از سمت دولت صورت نگرفته است، با این حال امیدواریم هیچ ممنوع التصویری در کشور نداشته باشیم و انتشار تصاویر اخبار همه افراد آزاد باشد چرا که شعار انقلاب ما، استقلال و آزادی بود.

معاون حقوقی رییس‌جمهوری به انتقاد شدید از تخریب‌کنندگان دولت پرداخت، گروهی که با پول مردم علیه منتخب مردم در حال فعالیتند

گروه سیاسی| در مرور اتفاقات روزها و ماه‌های اخیر، مجید انصاری فهرستی از اقدامات انجام شده را در دست دارد؛ فهرستی که با تعامل دولت و مجلس بر سر تغییر سه عضو از اعضای کابینه آغاز می‌شود و با دستاوردهای برجام پایان می‌پذیرد، حمایت‌های گسترده‌ای را هم از رسانه‌ها در میان خود جای می‌دهد. معاون حقوقی رییس‌جمهوری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، اگرچه گلایه‌هایی را از برخی رسانه‌های منتقد دولت عنوان می‌کند و تیترهای آنان را همچون تیترهای منافقین در روزهای اول انقلاب می‌داند، اما از خویشتنداری دولتمردان به عنوان تنها راه خودداری از برخورد با آنها یاد می‌کند. موضوعی که معاون حقوقی رییس‌جمهوری به آن اشاره دارد، توهین‌هایی است که گاه و بیگاه به شخص رییس‌جمهور می‌شود؛ توهین‌هایی که اگرچه از سوی معاونت حقوقی مورد پیگیری قرار گرفته است اما مانع از روند در پیش گرفته شده از سوی رسانه‌ها، نمی‌شود. انصاری باز هم به تیتر‌های روزنامه‌ها اشاره می‌کند که با رسانه‌های صهیونیستی و معاندین و مخالفان نظام هیچ تفاوتی نمی‌کند و می‌گوید: «گویا رسالتی برای خود تعیین کرده‌اند که بذر ناامیدی، کینه، نفرت و بداخلاقی را در جامعه بپاشند.» تغییر سه وزیر کابینه نیز از موضوعاتی بود که انصاری آن را پاسخ‌ به بداخلاقی‌ها می‌داند. پاسخی که انصاری معتقد است در جواب نواخته شدن تازیانه اتهامات بی‌اساس مجلسیان گذشته، داده شده تا حقوق تضییع شده این سه نفر احقاق شود.
رای نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی، پاسخ به بداخلاقی‌ها بود
انصاری در پاسخ به این سوال که آیا دولت از نمایندگانی که در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اتهاماتی به آنها وارد کرده‌اند، شکایت می‌کند، گفت: با کمال تاسف بدون رعایت اخلاق و انصاف، اتهاماتی علیه شخصیت‌های خدوم و با سابقه درخشان انقلاب و نظام مطرح شد، اما اکثریت نمایندگان مجلس بی‌اعتنا به فضا‌سازی‌ها و تعبیرها رای مثبت به وزرا دادند. در حقیقت رای نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی دولت پاسخ به بداخلاقی‌هایی بود که در روند بررسی صلاحیت آنها شکل گرفته بود. انصاری با بیان اینکه خوشحالی مضاعفی از جلسه رای اعتماد پیدا کردم خاطرنشان کرد: هر سه وزیر در مجلس نهم به تازیانه اتهام‌های بی‌اساس نواخته شده و موفق به اخذ رای نشده بودند به همین دلیل اینکه به فاصله نه چندان زیاد در خانه ملت تا حدودی حقوق تضییع شده این سه عزیز احقاق شد، من خوشحال هستم و از نمایندگان تشکر می‌کنم.
در برابر عوامل محدود‌کننده آزادی رسانه‌ها می‌ایستیم
انصاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری شکایتی علیه برخی از رسانه‌ها در مسائل مختلف مطرح کرده است؟ گفت: دولت به‌طور عام و معاونت حقوقی رییس‌جمهور به‌طور خاص پاسدار حریم آزادی بیان و حقوق شهروندی هستند و به‌طور جدی برنامه‌های گسترده‌ای برای نهادینه کردن و توسعه حقوق مردم داریم. معتقدیم که رسانه‌های آزاد مجاری تنفس جامعه هستند و حضور مطبوعات و رسانه‌های آزاد نشانه زنده بودن، پویایی و حرکت رو به جلوی انقلاب و جامعه عزیز ایران است. به همین دلیل ما از همه حقوق قانونی و مشروع رسانه‌ها نه تنها حمایت می‌کنیم، بلکه با تمام قدرت در برابر همه عوامل محدود‌کننده آزادی آنها نیز می‌ایستیم. دولت برای دفاع از اصل آزادی رسانه‌ها بسیار خویشتنداری از خود نشان داده است و به همین دلیل نیز به‌شدت از سمت برخی رسانه‌هایی که رعایت قانون و حدود اخلاق و انصاف را نمی‌کنند مورد اتهام و تخریب قرار گرفته ‌است؛ به گونه‌ای که حجم تخریب‌ها و هجمه‌ها علیه دولت و رییس‌جمهور به هیچ‌وجه قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست. در عین حال با خویشتنداری و صبوری دولت سعی کرده است که از فواید بسیار زیاد آزادی رسانه به خاطر برخی بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها چشم‌پوشی نکند. وی با تاکید بر اینکه این معاونت وظیفه دارد از حرمت آزادی، حقوق شهروندان و از منافع ملی صیانت کند، گفت: چنانچه از مجرای رسانه به آزادی، حرمت و شخصیت دیگران و همچنین منافع ملی تجاوز شود معاون حقوقی برخورد با متجاوز را یک تکلیف قانونی خود می‌داند. اگر در جایی واقعا تضییع حقی صورت بگیرد براساس وظایف قانونی نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و اگر اقدامی قانونی در این زمینه نکنیم به نوعی نقض قانون انجام داده‌ایم.
برخی رسانه‌ها از نشریات منافقین اوایل انقلاب کپی‌برداری می‌کنند
معاون حقوقی رییس‌جمهوری با اشاره به تعداد رسانه‌هایی که از سوی دولت مورد شکایت واقع شده‌اند، گفت: معدود نشریاتی هستند که با کمال تاسف از حدود انصاف و قانون تجاوز می‌کنند. برخی رسانه‌ها از نشریات منافقین در سال‌های اول انقلاب کپی‌برداری کاملی انجام می‌دهند و اگر تیتر بالای صفحات آنها را‌ برداریم با رسانه‌های معاندین و مخالفان نظام هیچ تفاوتی نمی‌کنند. گویا رسالتی برای خود تعیین کرده‌اند که بذر ناامیدی و کینه و نفرت و بداخلاقی را در جامعه بپاشند و با انواع برچسب‌ها، انواع دروغ‌ها را بپراکنند و از مجاری تنفسی جامعه سم به جامعه پمپاژ کنند.
برخورد قضایی با تخلفات رسانه‌ها باید آخرین اقدام باشد
مجید انصاری در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با نزدیک شدن به ایام انتخابات شاهد افزایش اعمال فشار علیه رسانه‌ها باشیم تصریح کرد: امیدواریم به هیچ‌وجه فشار مضاعف و جدیدی در رسانه‌ها و مطبوعات تحمیل نشود و چنانچه احیانا فشار و محدودیتی غیرقانونی و غیرضروری وجود دارد برداشته شود؛ چراکه هر چه به سمت انتخابات پیش می‌رویم رسانه باید با نشاط‌تر باشد. انصاری همچنین با تاکید بر اینکه برخورد قضایی و حقوقی با تخلفات رسانه‌ها باید آخرین اقدام و درمان باشد اظهار کرد: باید خود جامعه رسانه‌ای کشور با سازوکاری کارآمد، صنفی و حرفه‌ای به مقابله با رسانه‌هایی که به جامعه خبرنگاری و حیثیت خبرنگار و رسانه لطمه وارد می‌کنند از حقوق خود دفاع کنند. این در حالی است که با کمال تاسف در حال حاضر اینگونه است که توهین، هتاکی و تخریب قوه مجریه و رییس‌جمهور کاملا آزاد است و عده‌ای در برخی از رسانه‌ها رسالت خود را در این موضوع می‌دانند. معاون حقوقی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها آزادانه به عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از رهبری توهین می‌کنند و باز هم آزادانه ادامه کار می‌دهند، گفت: متاسفانه برخی از این روزنامه‌های از پول مردم و نظام تغذیه می‌کنند اما از آن علیه مردم و نظام استفاده می‌کنند و دایم در حال ناامید کردن مردم و وارد کردن اتهامات متعدد به مردم هستند. انصاری با تاکید بر لزوم برخورد آزادانه و عادلانه با رسانه‌های متخلف گفت: برای برخی اگر از گل نازک‌تر هم گفته شد فورا برخورد و آن رسانه‌ها توقیف می‌شوند.
می‌خواستند تحریم را دور بزنند اما مردم را دور زدند
انصاری در پاسخ به سوالی درخصوص دستاوردهای برجام و بدعهدی‌های امریکا با اشاره به اینکه اگر آثار و دستاوردهای برجام را نبینیم باید یک مقدار در قدرت بینایی خود شک کنیم، گفت: آثار برجام یک بحثی است و بدعهدی امریکا بحثی دیگر؛ مگر ما ادعا کرده بودیم که با برجام امریکا خوش‌عهد خواهد شد؟ مسلما اتفاقات بزرگی افتاده و دستاوردهای عظیمی به دست آمده است که نخستین دستاورد آن متوقف کردن ماشین تحریم و فشار بر ایران و مردم بود. اگر برجام نبود و مذاکرات به ثمر ننشسته بود، با روند تحریم‌ها که اتوماتیک وار عمل می‌کرد، امروز به نقطه نفت در برابر غذا رسیده بودیم. منتقدین و مخالفین برجام نمی‌گویند اگر برجام نبود ما امروز در چه وضعی بودیم؟ وی ادامه داد: به دلیل قفلی که بر نظام بانکی خورده بود، به بهانه دور زدن تحریم، مفاسد بزرگ شکل گرفت، دکل‌های نفتی، کشتی‌های نفتی با بار گم شد و چندین میلیارد دلار پول نقد را از مردم گرفتند که تحریم را دور بزنند ولی مردم را دور زدند و پول‌ها گم شد.
سرنوشت صدام چه شد؟
انصاری با تاکید بر اینکه با برجام از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شدیم، گفت: چرا کسانی که می‌گویند امروز امنیت ایران زبانزد است روی این تکیه نمی‌کنند این امنیت بخشی رهاورد برجام و بخشی رهاورد تلاش مجدانه نیروهای نظامی و امنیتی ما است و بخش عمده‌اش رهآورد سرمایه‌گذاری سنگین دولت در تامین هزینه‌های امنیت است؟ نهایتا سوال این است که سرنوشت صدام در زمانی که تحت فصل 7 منشور سازمان ملل بود، چه شد؟ قزافی و رژیم لیبی که زیر منشور فصل 7 بوده به چه روزی نشست؟ ما در سایه برجام از فصل 7 منشور سازمان ملل خارج شدیم، 6 قطعنامه مربوط به این موضوع یکباره لغو شد. امیدوارم که رسانه‌های داخلی که تیترهای درشتی علیه برجام می‌زنند، عملا آب به آسیاب رژیم صهیونیستی نریزند و موجب خوشحالی شیوخ سعودی نشوند؛ بگذارند امید در داخل کشور پابرجا باشد و تقویت شود. وی در پایان در مورد اقدامات انجام شده در مورد ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات گفت: این موضوع از سمت دولت صورت نگرفته است، با این حال امیدواریم هیچ ممنوع التصویری در کشور نداشته باشیم و انتشار تصاویر اخبار همه افراد آزاد باشد چرا که شعار انقلاب ما، استقلال و آزادی بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید