Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خبر داد:

سواد آموزی برای سه هزار بهره بردار آذربایجان غربی در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: تاکنون از مجموع سه هزار بهره‌بردار مورد تعهد، 605 نفر در شهرستان مهاباد و 100 نفر در شهرستان پلدشت برای این کلاس ها ثبت نام کرده‌اند و برنامه‌های سود آموزی آنها در دست اقدام و اجرا است.

سواد آموزی برای سه هزار بهره بردار آذربایجان غربی در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از سواد آموزی برای سه هزار بهره بردار آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در جلسه هماهنگی سواد آموزی بهره برداران کشاورزی استان با بیان این مطلب افزود: آموزش کشاورزان و روستاییان بی سواد توسط جهاد کشاورزی طبق تعهدات انجام گرفته با سازمان نهضت سواد آموزی برای سه هزار نفر بهره بردار در سال 95 است که برنامه های سواد آموزی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت ترویج و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان در دست اقدام و اجرا است .

وی گفت: تاکنون از مجموع سه هزار بهره بردار مورد تعهد، تعداد 605 نفر در شهرستان مهاباد و 100 نفر در شهرستان پلدشت برای این کلاس ها ثبت نام کرده اند و برنامه های سود آموزی آنها در دست اقدام و اجرا است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی بر لزوم سوادآموزی و توانمندسازی
بهره برداران کشاورزی استان تأکید کرد و گفت: ارتقای سطح سواد و تحصیلات بهره برداران، بدون تردید مسیر حل مشکلات و همچنین ارتقای سطح معیشتی آنها را نیز هموارتر خواهد کرد
.

مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: آمار و اطلاعات بهره بردارانی که نهضت سواد آموزی بین میانگین سنی 10 تا 49 سال را از سازمان خواسته بود، به این سازمان تکمیل و ارسال کرده ایم ولی عملکرد نهضت سواد آموزی در این راستا ضعیف بوده و تاکنون اقدامات جدی در این راستا انجام نداده است .

زین العابدین قمری همکاری در شناسایی و جذب بی سوادان و کم سوادان برای شرکت در برنامه های سواد آموزی و پس از سواد، همکاری در تبلیغ و تشویق مخاطبان برای شرکت در برنامه های سوادآموزی، همکاری در تولید محتوای آموزشی برنامه دوره تحکیم سواد و اجرای برنامه آموزشی آن، همکاری مروجان جهاد و مددجویان ترویجی واجد شرایط به عنوان آموزش دهنده را از جمله تعهداتی عنوان کرد که سازمان جهاد کشاورزی متعهد به انجام این موارد شده است .

وی برگزاری جلسات آموزشی برای فراگیران دوره تحکیم توسط مروجان جهاد، ارائه تسهیلات از جمله کود، سم و وام به بی سوادان شرکت کننده در برنامه های سواد آموزی، استفاده از فضاهای فیزیکی مراکز ترویج در روستاها برای تشکیل کلاس های آموزشی برای کشاورزان و روستاییان بی سواد را از دیگر تعهداتی اعلام کرد که سازمان جهاد کشاورزی متعهد به انجام آن شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای آموزش بهره برداران کشاورزی 434 مربی آموزشی به تعداد شهرستان های استان انتخاب شده است، گزارشی از اقدامات انجام شده در این راستا ارائه داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید