Iranian Agriculture News Agency

از سوی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران؛

جزییات تازه از کنگره زنان موفق ایران اعلام شد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: اتفاق خوب اخیر در ترمیم کابینه، نویدبخش امید و آینده ای روشن تر برای جامعه زنان است.

جزییات تازه از کنگره زنان موفق ایران اعلام شد



اقدام اخیر رئیس جمهوری در انتصاب معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امید را در جامعه زنان بیشتر کرده است، باور به توانمندی های زنان در بالاترین رده اجرایی کشور، نوید بخش آینده خوبی برای ما خواهد بود. اگر چه بسیاری از تصمیم‌گیران و سیاست مداران به قابلیت و توان زنان جامعه در عرصه مدیریتی واقف هستند اما به دلیل حاکم بودن «نگرش جنسیتی» در سازمان‌ها و ادارات، حتی در شرایط تخصصی برابر، برتری را از آن مردان می­دانند.

به گزارش ایانا از دبیرخانه نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران، ثریا شارقی، با تاکید بر رسیدن تعادل، برابری و رفع تبعیضات و در نتیجه توسعه بهتر و کامل تر جامعه، افزود: در جامعه امروز نیاز است که زنان بتوانند حضور چشمگیرتری در فرآیند تصمیم‌گیری در سطوح مختلف جامعه ازجمله دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران در دی ماه سال جاری خاطر نشان کرد: در این میان در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، زنان با وجود حمایت های انجام شده هنوز نتوانسته اند نقش موثری در اداره امور شهری داشته باشند.

شارقی با اشاره به اینکه گسترش روزافزون شهرها و واگذاری وظایف و فعالیت های جدید به مدیریت های شهری نگاه نوین و جامع به این مقوله را می طلبد، تاکید کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت می توانند به عنوان عاملی اساسی در دستیابی به توسعه ایده آل در تمامی زمینه ها مطرح باشند.

شارقی در ادامه افزود: برنامه ریزی و مدیریت شهری حداقل در امور مربوط به زنان در صورتی موفق عمل خواهد کرد که در بخش های مدیریتی از توانایی ها و پتانسیل های بالای آنان استفاده شود.

عضو شورای عالی راهبردی کنگره زنان موفق گفت: دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه بدون استفاده از پتانسیل های اقشار مختلف و به خصوص زنان، امکان پذیر نخواهد بود.

وی بیان کرد: از سوی دیگرحضور زنان در پست های مدیریتی موجب بهبود عملکرد مدیریت کشور و سازمان ها می شود، به این دلیل که توانمندی های مدیریتی تا حدودی به طور مساوی بین مردان و زنان توزیع شده است.

وی افزود: از این دیدگاه، زنان توانمندی های ویژه ای دارند و از مهارت های معمول در مدیریت منابع انسانی برخوردارند که در شرایط امروز بیشتر از گذشته مورد نیاز سازمان هاست. ضمن اینکه مدیریت زنان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی همچنین در ادامه افزود: علاقه مندان و پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی، بررسی دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری در خصوص نقش و جایگاه زنان در جامعه و...، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی www.TopWomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال نمایند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل نمایند.

" نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران"همگام باماده 31 برنامه ششم توسعه، با هدف بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی بانوان توانمند در فرآیند توسعه پایدار و متوازن، باحمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، استانداری تهران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، سازمان صدا و سیما، سازمان آموزش و فنی حرفه ای کشور، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتاق بازرگانی ایران و تهران و ...، با همکاری دفتر امور بانوان وخانواده وزارتخانه ها، استانداری ها، سازمان های مدیریتی، با محوریت ارتقاء مدیریت و رهبری زنان در دستگاه های اجرائی در عرصه ملی، دیپلماسی و تعاملات بین المللی، با دعوت گسترده از مقامات ملی و بین المللی، از جمله ریاست جمهوری؛ وزرا، بانوان موفق در عرصه های ملی و بین المللی از کشورهای مختلف جهان و مدیران زن دردستگاه های اجرایی کشور، به همت مرکز همای ش­های بین المللی توسعه؛ دی ماه 95 در سالن اجلاس سران اسلامی تهران برگزار ­می­ شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید