Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اعلام کرد:

برگزاری دوره آموزشی تولید محصولات سالم و ارگانیک برای زنان روستایی در دماوند

رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: در این دوره آموزشی زنان روستایی با مبانی و اصول کشاورزی ارگانیک، راهکارها و مقررات تولید محصولات ارگانیک، استانداردهای تضمین کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی آشنا شدند.

برگزاری دوره آموزشی تولید محصولات سالم و ارگانیک برای زنان روستایی در دماوند


رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از برگزاری دوره آموزشی تولید محصولات سالم و ارگانیک برای زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، رازقه غلامرضایی با بیان این مطلب گفت: دوره آموزشی تولید محصولات سالم و ارگانیک به مدت چهار روز با حضور ۲۵ نفر از زنان روستایی در شهرستان دماوند برگزار شد .

وی افزود: کشاورزی ارگانیک نظامی اقتصادی، اجتماعی و مدیریت تولیدی اکولوژیک است که شناخت کاملی از خاک و اجزای تشکیل دهنده آن دارد .

رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند یادآور شد: این نظام با افزایش حاصلخیزی خاک برای تولید مواد غذای انسان و چرخه بیولوژیکی سعی دارد از ورود هرگونه نهاده کودهای شیمیایی، آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها به فرآیند تولید جلوگیری کند تا با صرف کم ترین هزینه به رابطه‌ای پایدار میان انسان محیط زیست و موجودات زنده دست باید .

غلامرضایی گفت: در این دوره آموزشی زنان روستایی با مبانی و اصول کشاورزی ارگانیک آشنا شدند. در این آموزش‌ها راهکارها و مقررات تولید محصولات ارگانیک، استانداردهای تضمین کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره آموزشی زنان روستایی با نحوه بهداشت محصولات کشاورزی آشنا شدند .

رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: این دوره با همکاری مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند و با تدریس محسنی با موضوع بهداشت کشاورزی به بهره‌برداران برگزار شد .

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به شرکت‌کنندگان گواهینامه آموزشی ارائه شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید