Iranian Agriculture News Agency

به‌زودی و به‌منظور تقدیر از دانشمندان و پژوهشگران؛

بنیاد مفاخر دانشمندان و پژوهشگران تحقیقات کشاورزی تأسیس می‌شود

به‌منظور تأسیس بنیاد مفاخر سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی و استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند فرهیختگان سازمان تشکیل می‌یابد.

بنیاد مفاخر دانشمندان و پژوهشگران تحقیقات کشاورزی تأسیس می‌شود


به‌منظور تأسیس بنیاد مفاخر سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی به ریاست اسکندر زند معاون وزیر و رئیس این سازمان با هدف استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند فرهیختگان سازمان تشکیل می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در جلسه هم‌اندیشی تأسیس بنیاد مفاخر، رضا پناه عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با قدردانی از حضور نخبگان حاضر در جلسه در سخنانی به انتخاب عبارت "مرکز" یا "بنیاد" برای مفاخر سازمان اشاره کرد و گفت: عبارت بنیاد که مد نظر اسکندر زند، رئیس سازمان تحقیقات نیز است، عبارت وسیع تری از مرکز بوده و شامل ارائه خدمات افزون تر به نخبگان سازمان است.

وی افزود: سعی بر این است با کسب نظرات حاضر در جلسه اساسنامه این مرکز یا بنیاد به تصویب برسد. وی خلاء موجود در سازمان را علت ارائه ایده ایجاد بنیاد مفاخر دانست که بتواند خدمات اجتماعی به همراه تدوین برنامه و بودجه سالانه داشته باشد.

زند رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه که ایده تشکیل بنیاد به اطلاع حجتی وزیرجهاد کشاورزی نیز رسانده شده است، بیان کرد: وزیرجهاد کشاورزی با اطلاع از تشکیل چنین مرکزی با ابراز علاقمندی زیاد ما را برای کار مفاخر در سازمان تشویق و تقاضا کرد این حرکت ارزنده تداوم یابد.

وی از باقری برای ایده تشکیل بنیاد مفاخر قدردانی کرد و افزود: ما با معرفی دانشمندان خود، در سازمانی که قدمت حدود صد سال دارد، ضمن آشنا ساختن افراد با دستاوردهای این رشته، انگیزه ای برای فعالیت آیندگان فراهم خواهیم کرد.

وی یاد آورشد: هرچقدر شان و مقام عالم بالاتر باشد، به منزله موتور محرکه و انگیزه ای برای فعالیت بیشتر فراهم می آید، همچنین حفظ آثار بزرگان به‌عنوان منشاء خیر و برکات برای سازمان و مؤسسه‌ها به‌عنوان صالحات و باقیات برای ما باقی خواهد ماند.

وی حضور مفاخر سازمان را افتخاری برای همکاران برشمرد و بیان کرد: مجموعه ای که افراد به فعالیت در آن افتخار کنند، حتما درخشنده تر، مفیدتر و موثرتر فعالیت خواهد داشت.

سپس جعفر ارشاد از پیشکسوتان مؤسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور با اشاره به کار پسندیده‌ای که در دست اقدام است آن را، نه‌تنها برای اطلاع نسل امروز بلکه برای روشنگری آیندگان مفید دانست و بیان کرد: مطالعه زندگینامه و اندوخته های همکاران محقق در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، مشوق خوبی برای افرادی است که در آینده علاقه به ادامه راه این عزیزان دارند.

وی همچنین تاکید کرد: اساسنامه ای که در جلسه توزیع شد، متنی نسبتا خلاصه شده است و لازم است با دقت بیشتری نسبت به تدوین آن اقدام شود.


درخواست پدر علم ترویج کشاورزی برای اختصاص بخشی از کتابخانه تات به کتب پیشکسوتان

سپس شهبازی پیشکسوت و پدر علم ترویج کشاورزی با بیان این که فعالیت ها در بخش کشاورزی باید به منزله یک علم تخصصی مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهدیم که سرمایه گذاری اجتماعی، فرهنگی و معنوی در بخش کشاورزی ازتوجه کمتری نسبت به سایر بخش ها برخوردار است. تشکیل مفاخر سازمان این خوش بینی را برای آینده به وجود می آورد تا با ورود سایرین به این بخش، فعالیت های تحقیقاتی آموزشی و ترویجی با قوت بیشتری دنبال شود.

وی با پیشنهاد اینکه هیأت امناء سازمان مصوبه‌ای برای تشکیل بنیاد مفاخر سازمان تصویب کند، بیان کرد: با تصویب هیأت امناء و ایجاد تشکیلات سازمانی برای بنیاد مفاخر، کار با پایداری بیشتر به پیش خواهد رفت و پیشنهاد کرد از آنجا که پیشکسوتان سازمان کتب ارزنده‌ای را طی سال های کاری خود جمع‌آوری کرده‌اند، کتابخانه سازمان بخشی را در مرکز به این کتاب های ارزنده اختصاص دهد./

S-950818-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید