Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار اعلام کرد:

بیابانی شدن در کمین هفت هزار هکتار از اراضی مرتعی جنوب غرب تهران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار از خطر بیابانی شدن 7 هزار هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار از خطر بیابانی شدن 7 هزار هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهرا، ایرج قاسمی گفت: این نگرانی جدی است چرا که در سال‌های اخیر تغییرات اقلیمی که با کاهش بارندگی و افزایش دما همراه بوده سبب شده تا پوشش گیاهی این مراتع ضعیف و در وضعیت فقیر قرار گیرد و از طرفی چرای غیر اصولی نیز باعث تشدید روند بیابانی شدن این مراتع شده است.

وی اجرای عملیات احیائی و اصلاحی و مدیریت صحیح و کنترل اصولی چرای دام در این مراتع را راهکاری مناسب برای تقویت پوشش گیاهی این مراتع و جلوگیری از روند بیابانی شدن آن دانست و افزود : از آنجایی‌که این اراضی مرتعی در جنوب غرب پایتخت قراردارد از لحاظ زیست محیطی نیز حائز اهمیت بوده و اگر این روند ادامه یابد شاهد وقوع گرد و غبار از این مناطق خواهیم بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار با اشاره به اینکه بازنگری طرح مرتعداری برای این مراتع در دست اقدام است بیان کرد: اجرای پروژه‌های مرتعداری در قالب این طرح همچون حفاظت و قرق، بوته کاری، مدیریت صحیح بهره برداری از منابع آب و... که در آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد نیازمند تأمین اعتبارات لازم و بهنگام است که امیدواریم مسئولان و دست اندکاران نیز در این خصوص حمایت و هکاری های لازم را با مجموعه منابع طبیعی داشته باشند تا انشاءا... با مشارکت و همراهی بهره برداران و جوامع محلی این نگرانی از بین برود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید