Iranian Agriculture News Agency

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

نظارت بر صید شرعی ماهی تیلاپیای وارداتی

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: نمونه برداری از تیلاپیای پرورشی در محل استخر، مکان فرآوری و بسته بندی برای انجام آنالیزهای مربوطه بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا به منظور صدور گواهی شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.

نظارت بر صید شرعی ماهی تیلاپیای وارداتی

دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از نظارت بر صید شرعی ماهی تیلاپیای وارداتی خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا میرزائیان مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای نظارت بر صید شرعی ماهی تیلاپیای وارداتی انتخاب و به کشور چین مأمور شد تا در طول اقامت 9 روزه خود بر نحوه صید شرعی این گونه از ماهی نظارت کامل داشته باشد .

میرزائیان با اشاره به اینکه علاوه برحضور ناظر شرعی، نظارت کامل سازمان دامپزشکی کشور در خصوص صید، فرآوری و حمل تا گمرک کشور مبداء و انجام برخی از آزمایش های مجدد در کشور ایران، گفت: نمونه برداری از تیلاپیای پرورشی در محل استخر، محل فرآوری و بسته بندی برای انجام آنالیزهای مربوطه بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا به منظور صدور گواهی شرعی و بهداشتی انجام می‌شود .

گفتنی است از خصوصیات ذاتی آبزیان ، غنی بودن آنها از اسیدهای چرب خانواده امگا سه، املاح معدنی و برخی از ویتامین‌ها است که مصرف آنها به دلیل دارا بودن این خصوصیت همواره مورد تأکید پزشکان به منظور جلوگیری از بروز برخی از بیماری‌ها مثل بیماری‌های عصبی، عروقی و... بوده است. کم چرب بودن این ماهی و رشد سریع و گیاه‌خوار بودن آن از فاکتورهای مناسبی است که باعث عدم تجمع احتمالی فلزات سنگین مثل جیوه در بافت ماهی می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید