Iranian Agriculture News Agency

سرپرست دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر به ایانا خبر داد:

رشد 6.5 درصدی بیمه اجتماعی عشایر در مقابل کاهش تعداد دام‌های بیمه‌شده/ 83 هزار سرپرست خانوار عشایری تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند

در حالی که در سال زراعی گذشته حدود 21 درصد دام‌های عشایری تحت پوشش صندوق بیمه عشایری بودند، این تعداد امسال از کاهش برخوردار بوده و به 15.75 درصد رسیده است.

رشد 6.5 درصدی بیمه اجتماعی عشایر در مقابل کاهش تعداد دام‌های بیمه‌شده/ 83 هزار سرپرست خانوار عشایری تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند


در حالی که در سال زراعی گذشته حدود 21 درصد دام‌های عشایری تحت پوشش صندوق بیمه عشایری بودند، این تعداد امسال از کاهش برخوردار بوده و به 15.75 درصد رسیده است.

سرپرست دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین گزارش بیمه‌ای خدمات اجتماعی و دام‌های عشایر در کشور گفت: در سال زراعی 95 - 94 از 22 میلیون و 513 هزار و 260 رأس دام عشایر، سه میلیون و 545 هزار و 996 رأس تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

رحیمی افزود: اعداد فوق نشان می‌دهد که 15.75 درصد دام‌های عشایر بیمه شده‌اند که این عدد در مقایسه با سال زراعی 94 - 93 که 21 درصد بوده، از کاهش برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر آماری، استان فارس با 47 درصد بیشترین تعداد دام‌های بیمه شده را داشته و کمترین آمار مربوط به استان اربیل با 1.3 درصد است.

سرپرست دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر درباره بیمه اجتماعی عشایر نیز ادامه داد: از 212 هزار و 660 خانوار عشایری، 83 هزار و 958 سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که از لحاظ درصدی 39.41 درصد جامعه عشایری را تشکیل می‌دهد.

رحیمی تصریح کرد: در حالی که سال گذشته تعداد بیمه شدگان سرپرست خانوار 33 درصد بوده و در سال جاری از رشد 6.5 درصدی برخوردار شده است.

وی یادآور شد: بیشترین تعداد سرپرستان خانوار که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند، مربوط به استان ایلام با 80 درصد بوده و کمترین آنها مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان با 10 درصد است.

رحیمی درباره مشکلات بیمه در بخش دام‌های عشایری تأکید کرد: متأسفانه پلاک‌هایی که روی گوش دام‌های بیمه‌شده نصب می‌شود، به‌آسانی جدا شده و مشخص نمی‌شود که کدام‌یک از دام‌ها تحت پوشش بیمه هستند و علاوه بر آن برخی مناطق عشایری صعب‌العبور است و کارگزاری‌ها برای مراجعه به مناطق فوق با مشکلاتی روبه‌رو هستند که امیدواریم مشکلات فوق را بیمه بتواند حل کند.


نقش موثر صداوسیما در تبلیغ بیمه اجتماعی و دام عشایر

سرپرست دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر درباره ناچیز بودن آمار مربوط به بیمه در بخش عشایری اظهار داشت: لازم است از طریق صداوسیما و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تبلیغ گسترده‌ای انجام شود و بودجه مناسبی در این بخش اختصاص یابد تا تعداد بیشتری از عشایر تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته و دام‌های خود را نیز بیمه کنند.

وی همچنین گفت: جلسات منسجمی با مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی برگزار شده است تا خسارت‌های معوقه بیمه هرچه سریع‌تر پرداخت شده و بدین ترتیب عشایر برای بیمه محصول و دام خود اقدام کنند.

رحیمی در ادامه افزود: در راستای به‌روز کردن کارگزاری‌ها، دوره‌های آموزشی برگزار شده که بر اساس منطقه‌بندی‌های انجام‌شده، چهار منطقه کشور تحت پوشش قرار گرفته و دوره‌های آموزشی در حال برگزاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خسارات بیمه جامعه عشایری از سوی این ارگان و سایر ارگان‌های ذی‌ربط پیگیری می‌شود تا بتوانیم اعتماد آنها را جلب کنیم./

M-950818-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید