Iranian Agriculture News Agency

انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد کرد:

روز وفات زنده‌یاد میربلوک؛ روز مجلات تخصصی بخش کشاورزی و صنایع غذایی

هیأت‌مدیره انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور برای درگذشت عبدالرضا میربلوک مدیرمسئول ماهنامه برزگر بیانیه‌ای صادر کرد.

روز وفات زنده‌یاد میربلوک؛ روز مجلات تخصصی بخش کشاورزی و صنایع غذایی


هیأت‌مدیره انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور برای درگذشت عبدالرضا میربلوک مدیرمسئول ماهنامه برزگر بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، به‌دنبال درگذشت عبدالرضا میربلوک مدیرمسئول ماهنامه "برزگر" که موجب تاثر جامعه کشاورزی گردید تا آنجا که وزیر جهاد کشاورزی پیام تسلیت داد و بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی نیز شامگاه دیروز به مجلس ترحیم آن زنده یاد در کوی نویسندگان ایران رفت، هیأت‌مدیره انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور بیانیه‌ای را به این شرح صادر کرد:"میربلوک کوشنده‌ای خستگی‌ناپذیر در عرصه فعالیت‌های مطبوعاتی به‌ویژه حوزه کشاورزی بود. ایشان طی بیش از نیم قرن گذشته فقط کار مطبوعاتی کرد و به هیچ کار دیگری نپرداخت و از این نظر بی‌بدیل و تمام‌عیار بود و تا آخرین لحظات حیات خود و تا آنجا که توان داشت، دغدغه انتشار منظم "برزگر" از ذهن و فکرش دور نمی‌شد. مجله "برزگر" به واقع انعکاس تاریخ کشاورزی کشور بعد از انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود و تمامی رخدادهای مهم کشاورزی کشور را می‌توان در لابه‌لای شمارگان این سند ارزشمند مطبواتی جستجو کرد. برزگر تاکنون یک‌هزار و 115 شماره انتشار داده است که در عرصه فعالیت‌های انتشاراتی از انقلاب مشروطیت تاکنون بی‌سابقه است و هیچ مجله یا نشریه تخصصی در هیچ بخشی از فعالیت هنری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به این تعداد شمارگان انتشار نداده است.

بر اساس یک مطالعه، حتی در تمامی کشورهای خاورمیانه در عرصه کشاورزی، مجله‌ای با این تعداد به‌صورت مداوم و مستمر انتشار نیافته است. به واقع مجله برزگر، یک سند ملی قابل اتکا در عرصه کشاورزی است که برای تمامی محققان و تاریخ‌نویسانی که قصد راهیابی به درون کشاورزی کشور طی 35 سال گذشته دارند، قابل استناد و اتکاست. خالق این سند ملی زنده‌یاد عبدالرضا میربلوک است که تداوم و پایداری ایشان برای انتشار منظم آن، الگویی تأسی‌پذیر برای کسانی است که دل در گرو کشاورزی کشور و استقلال این سرزمین در حوزه خوداتکایی و امنیت غذایی دارند. مجله برزگر، شیرازه، اوراق تمامی رخدادها و تحولات کشاورزی کشور است، اگرچه نمی توان نادیده انگاشت که در این مسیر طولانی و در همان سال‌های ابتدای بنیانگذاری، زنده‌یاد منوچهر عیسی‌خانی و یاران دیگری در کنار ایشان برای خلق این سند ماندگار در تاریخ مطبوعاتی کشاورزی کوشش‌های خستگی‌ناپذیر داشته‌اند. سعه‌صدر، متانت، فداکاری، گذشت، تواضع و فروتنی از خصلت‌های بارز عبدالرضا میربلوک بود که همکاران توانمندی را متقاعد می‌کرد در کنار ایشان برای انتشار منظم این مجله قرار گیرند و دو نسل از خبرنگاران تخصصی بخش کشاورزی در مجله "برزگر" پرورش یافتند که اینک هرکدام منشاء اثر در حوزه کشاورزی به‌شمار می‌روند.

در پایان این بیانیه، انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور، یاد این کوشنده بی‌بدیل و الگو در عرصه مطبوعات کشاورزی را گرامی داشته وبرای ثبت در تاریخ 15 آبان‌ماه -سال‌روز وفات آن زنده‌یاد- را به‌عنوان "روز مجلات تخصصی بخش کشاورزی و صنایع غذایی" به مسئولان و دست‌اندرکاران پیشنهاد داده است.


شامگاه دیروز سه‌شنبه مجلس ترحیم زنده‌یاد میربلوک در سالن اجتماعات کوی نویسندگان ایران برگزار شد که عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی و شاهرخ رمضان‌نژاد رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با وجود تراکم برنامه‌های کاری قبل و بعد از جمله برنامه زنده شبکه پنج سیما در آن حضور یافتند./



S-950819-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید