Iranian Agriculture News Agency

با موافقت مرکز اصلاح ‌نژاد کشور صورت گرفت:

اجرای عملیات طرح آمیخته‌گری بز بومی با نژاد سانن در شهرستان کهگیلویه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: در صورت حمایت استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی و سایر مسئولان استانی برای دریافت مجوز لازم کلنگ افتتاح طرح راه اندازی مزرعه مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی در زمستان امسال در شهرستان های کهگیلویه و چرام به زمین زده خواهد شد.

اجرای عملیات طرح آمیخته‌گری بز بومی با نژاد سانن در شهرستان کهگیلویه


رئیس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان کهگیلویه از شروع عملیات طرح آمیخته‌گری بز بومی با نژاد سانن به روش تلقیح مصنوعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، دلداده با بیان این مطلب گفت: گله های پایوت برای اجرای پروژه ها مشخص شده است و از 13 ابان عملیات طرح امیخته گری بز بومی با نژاد سانن به روش تلقیح مصنوعی به تعداد 50 رأس بز شروع شد.

براساس این گزارش، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان در بازدید از نمایشگاه بین المللی دام و طیور در تهران مذاکراتی با چند شرکت به منظور سرمایه گذاری در بخش خوراک دام و طیور داشته است .

طالبیان پور در این زمینه افزود: یکی از این مذاکرات، با مسئولان شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا در خصوص راه اندازی مزرعه مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی بود که در صورت بهره برداری از این دو طرح حدود 80 نفر به صورت مستقیم شاغل خواهند شد .

وی گفت: در صورت حمایت استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی و سایر مسئولان استانی برای دریافت مجوز لازم کلنگ افتتاح هر دو طرح در زمستان امسال در شهرستان های کهگیلویه و چرام به زمین زده خواهد شد .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یادآور شد: همچنین در دیدار با معاون مرکز اصلاح نژاد کشور و رئیس گروه اصلاح نژاد دام سبک کشور پبشنهادهایی در خصوص شروع پروژه اصلاح نژاد دام سبک استان مطرح و مقرر شد ابن پروژه با آمیخته گری 100 رأس گوسفند رومانف و 75 رأس بز سانن از امسال در شهرستان کهگیلویه آغاز شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید