Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کارگروه ویژه ای بر اجرای این طرح در سطح استان نظارت خواهند کرد و با اطلاع رسانی به موقع و سریع به واحد های پرورش مرغ گوشتی همکاری های لازم را با آنان در راستای تأمین غذای سالم بر سر سفره هم استانی ها انجام خواهند داد .

اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای حمایت از مصرف کنندگان و تضمین سلامت غذایی طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی همزمان با سراسر کشور از اول آذر ماه در اردبیل اجرا خواهد شد.

به گزارش ایانا از اردبیل، بهلول تکلوی در نشست کارگروه تخصصی نحوه تولید و عرضه گوشت مرغ با اعلام این خبر افزود : در فاز نخست مرغ قابل بسته بندی و به صورت کامل و گرم غیر منجمد با میانگین وزن لاشه 8/1 کیلوگرم وحداکثر وزن لاشه 2/2 کیلوگرم روانه بازار مصرف خواهد شد و وزن های بالاتر نیر می بایست به صورت قطعه بندی به دست مصرف کنندگان برسد.

وی افزود: کارگروه ویژه ای بر اجرای این طرح در سطح استان نظارت خواهند کرد و با اطلاع رسانی به موقع و سریع به واحد های پرورش مرغ گوشتی همکاری های لازم را با آنان در راستای تأمین غذای سالم بر سر سفره هم استانی ها انجام خواهند داد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: این تصمیم در راستای حفظ حقوق
مصرف کنندگان و تأمین غذای سالم برای افراد جامعه و جلوگیری از سودجویی های غیر متعارف اتخاذ شده است و حداکثر سن کشتار مرغ 42 روز تعیین شده است و بدیهی است با واحد های تولید گوشت مرغ که خارج از این قانون به عرضه مرغ با وزن بالا و سن کشتار بیشتر از 42 روز اقدام کنند، طبق قانون با آنان رفتار خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید