Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی چاروسا استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تولید 450 تن برنج در بخش چاروسا

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی چاروسا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال با توجه به بارندگی قابل توجه در سال گذشته برداشت بسیار خوبی از شالیزارها خواهیم داشت و از هر هکتار چهار تن برنج برداشت خواهد شد.

تولید 450 تن برنج در بخش چاروسا

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش چاروسا از پیش‌بینی تولید 450 تن برنج در این بخش خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمد قلی زارعیان با بیان اینکه کار برداشت برنج از شالیزارهای چاروسا از اول آبان‌ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: در سال زراعی جاری 100 هکتار از شالیزارهای چاروسا زیر کشت رفت .

وی تصریح کرد: امسال با توجه به بارندگی قابل توجه در سال گذشته در چاروسا برداشت بسیار خوبی از شالیزارها خواهیم داشت و از هر هکتار چهار تن برنج برداشت خواهد شد .

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی چاروسا یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال 450 تن برنج از شالیزارهای چاروسا برداشت و به بازار مصرف عرضه شود که این میزان بیش از مازاد بر مصرف کشاورزان است .

وی اضافه کرد: ارقام برنج کشت شده توسط کشاورزان چاروسا بیشتر از نوع طارم، شمیم، فجر و ارقام محلی چمپا و شلتیک است که به روش نشایی و سنتی کشت می‌شوند .

زارعیان در پایان خاطرنشان ساخت: بخشی از برنج برداشتی در این منطقه به مصرف مردم می‌رسد، به طوری که قوت غذایی اغلب مردم چاروسا برنج است و بخشی دیگر از این محصول نیز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید