Iranian Agriculture News Agency

این خبر به روزرسانی می شود:

"ترامپ" رییس جمهوری آمریکا شد/ سقوط نفت جهانی در واکنش به نتایج انتخابات

انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری آمریکا در بیشتر ایالت‌ها به پایان رسید و دونالد ترامپ، به عنوان چهل‌وپنجمین رییس‌جمهوری آمریکا معرفی شد.

"ترامپ" رییس جمهوری آمریکا شد/ سقوط نفت جهانی در واکنش به نتایج انتخابات



انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری آمریکا در بیشتر ایالت‌ها به پایان رسید و دونالد ترامپ، به عنوان چهل‌وپنجمین رییس‌جمهوری آمریکا معرفی شد.

جزییات لحظه به لحظه نتایج انتخابات امریکا:

انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری آمریکا به پایان رسید و دونالد ترامپ با پیروزی قاطع بر هیلاری کلینتون رییس جمهوری آمریکا شد.

به‌رغم نتایج همه‌نظرسنجی‌ها دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان توانست از هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود پیشی گرفته و به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به کاخ سفید راه یابد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان سرانجام پس از یک کارزار انتخاباتی جنجالی توانست در روز رأی‌گیری شگفتی دیگری پس از برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را به نمایش بگذارد.

ترامپ نه تنها توانست ۲۷۶ برگزیننده (الکترال) را به ‌دست آورد، بلکه شمارش آرای مطلق نیز نشان می‌دهد که بیش از ۴۸ درصد واجدان شرایط در آمریکا رای خود را به او داده‌اند.

جزییات لحظه به لحظه نتایج انتخابات امریکا:

16:18 دونالد ترامپ در اولین توییتی که پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرده گفته است: "چه شب مهم و قشنگی! مردان و زنان فراموش شده هرگز بار دیگر فراموش نمی‌شوند. ما همه با هم خواهیم آمد." ترامپ همچنین پروفایل خود را به عنوان "رئیس جمهورd منتخب" تغییر داده است."

16:16 فرانسوا اولاند، رئیس جمهورd فرانسه، گفته است که به ترامپ تبریک گفته اما تاکید کرده است که با این انتخابات آمریکا "دوره‌ای از بلاتکلیفی" آغاز می‌شود و به همین دلیل باید رویکردی همراه با "روشن‌بینی و شفافیت" در قبال آن داشت.

16:00 ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی برای ترامپ برای رسیدن به امنیت و ثبات در خاورمیانه آرزوی موفقیت کرده است.


14:51 گروه طالبان از دونالد ترامپ خواسته است تا نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

14:50 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دونالد ترامپ را "دوست واقعی " کشورش خوانده و گفته است که آماده همکاری با او برای پیشرفت امنیت، ثبات و صلح در منطقه است. نتانیاهو که روابط چندان گرمی با باراک اوباما نداشت، ابراز امیدواری کرده است که "اتحاد منحصر به فرد" دو کشور تقویت شود و به سطحی بالاتر برسد.



13:57 علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: "نتیجه چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که سرخوردگی و بی‌اعتمادی اکثریت جامعه به ساختار و رویه‌های جاری در این کشور واقعی و رو به ازدیاد است". شمخانی درباره تاثیر نتیسجه انتخابات آمریکا بر ایران گفت: "اصولا مشی مستقل و رفتار هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورهای منطقه در هیچ مقطع زمانی متاثر از تغییر حاکمیت در دیگر کشورها نبوده و سیاست نه شرقی و نه غربی کشورمان با پشتوانه حمایت مردمی و اتکا به ظرفیتهای داخلی، مسیر روشن خود را بر اساس حکمت، عزت و مصلحت طی خواهد کرد".

13:56 علی مطهری، نایب رئیس مجلس، معتقد است که ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای ایران مفیدتر از هیلاری کلینتون است "به خاطر اینکه دموکرات‌ها با برنامه‌ریزی دقیق‌تری حرکت می‌کنند و با پنبه سر می‌برند". مطهری گفت: "ترامپ اولا صداقت بیشتری دارد و مواضعش درباره سوریه مواضع خوبی بود. او همچنین نسبت به عربستان نگاه خوبی ندارد و مایل به روابط خوب با روسیه است البته من فکر می‌کنم مخالفت ترامپ با برجام هم به نفع ایران است و آنها در عمل نمی‌توانند کاری بکنند. در مجموع فکر می‌کنم ریاست جمهوری ترامپ به نفع ایران باشد."

ناراحتی رسانه های غربی از پیروزی ترامپ را در اینجا ببینید.


رویترز: با کمال تاسف ترامپ به کاخ سفید راه یافت؛ بازارهای جهانی برهم ریخت

12:55 محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در رومانی به سر می‌برد در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: ما در امور داخلی دیگر کشور ها دخالت نمی‌کنیم. این انتخاب مردم آمریکاست؛ اما هر کس رئیس‌جمهوری آمریکا باشد باید واقعیات جهان و منطقه ما را به درستی بشناسد و با آن با واقع‌گرایی مواجه شود. وی ادامه داد: ایران و آمریکا روابط سیاسی ندارند، اما آن چه آمریکا به عنوان یک تعهد بین المللی چند جانبه در برجام پذیرفته است را باید اجرا کند.

12:49: شماری ار رای‌دهندگان ایالت کالیفرنیا که تقریبا همواره به دموکرات‌ها رای می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی طرح جدا شدن این ایالت را مطرح کرده‌اند.

12:38 حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در پستی توئیتری با اشاره به سخنرانی دونالد ترامپ نوشته است: "تصویری که ترامپ در سخنرانی اعلام پیروزی به عنوان رییس جمهور از خود نشان می داد، با تصویر او در دوران انتخابات متفاوت بود ،این نکته‌ای قابل توجه است

12:23 (تصاویر) نطق پیروزی ترامپ را در اینجا ببینید.

12:13 پوتین به ترامپ تبریک گفت و ابراز امیدوار کرد گفتگوی سازنده ای با او داشته باشد

11:54 ملانیا ترامپ نخستین بانوی اول غیر آمریکایی از دهه 1820 تاکنون است

11:46 قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب فردا با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کند

11:40 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: انتخابات آمریکا تاثیر طولانی بر بازار سهام ایران ندارد و سهامداران در بلند مدت به باور بی تاثیری انتخابات آمریکا بر بازار ایران می رسند.

11:25 ترامپ در سخنرانی پس از پیروزی:

من به همه دموکرات‌ها و جمهوریخواهان و مستقلین تبریک می‌گویم من از معدود آدمایی که از من حمایت نکردند می‌خواهم که به من کمک کنند تا کشور را بسازم. هیلاری بسیار کار کرد و ما به خاطر خدمت او به کشورمان باید از او قدردان باشیم. وقت آن فرارسیده که به عنوان مردم متحد دور هم جمع بشویم. ما کلان‌شهرهای خود را بازسازی خواهیم کرد. من طرح‌های بازسازی کشور را در کنار استعدادهای درخشان آمریکا به کار خواهم گرفت.
این جنبشی است که از دولتش توقع دارند به مردمش خدمت کند. ما کار خواهیم کرد و احیای آرزوی آمریکایی را شروع می کنیم. ما میلیون ها نفر را به سرکارشان بازخواهیم گرداند. ما با هر کشوری که با ما کنار بیاید کنار خواهیم آمد
11:18 شبکه ان‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه می‌گوید هیلاری کلینتون در تماس تلفنی با ترامپ، شکست را پذیرفته است.

11:17 دونالد ترامپ، به عنوان چهل‌وپنجمین رییس‌جمهوری آمریکا معرفی خواهد شد.در آریزونا هم ترامپ پیروز شد. شکست سنگین برای وزیر خارجه سابق آمریکا. سقوط نفت جهانی در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا

1- امروز از ابتدای شروع معاملات شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران شروع به ریزش کرد تا حدی که در یک ساعت اول معاملات بیش از ۱۲۰۰ واحد کاهش پیدا کرد و تا هم‌اکنون بیش از ۱۳۰۰ واحد افت کرده است و همچنان در حال کاهش است.

2- شاخص آزاد شناور نیز تا این لحظه بیش از ۱۷۰۰ واحد کاهش پیدا کرده و شاخص بازار اول با ۱۰۶۵ واحد کاهش به رقم ۵۵ هزار و ۴۲۵ واحد رسید.

3- همچنین آیفکس تا امروز با افت بی‌سابقه ۲۲.۸ واحدی روبه‌رو شده و به رقم ۸۱۶.۵ رسیده است.


10:49 جان پودستا، رئیس کمپین انتخاباتی کلینتون برخلاف معمول به جای او در جمع حاضران سخنرانی کرد و گفت: روند شمارش آراء همچنان ادامه دارد و برای دو طرف دارای اهمیت است. وی از طرفداران کلینتون که در مقر انتخاباتی وی در نیویورک حاضر شده بودند خواست که به خانه‌هایشان بروند و فردا صبح منتظر اعلام نتایج و سخنرانی نامزد محبوبشان باشند. عدم ایراد سخنرانی از سوی کلینتون به این معناست که او نتایج اعلام شده از سوی رسانه‌های آمریکایی را قبول ندارد و منتظر اعلام نتایج رسمی در بامداد امروز (چهاشنبه) به وقت محلی خواهد بود.

10:40 خوشحالی هندوهای افراطی از پیروزی احتمالی ترامپ. شماری از راست‌های افراطی هندو در هند تجمع کرده و از پیروزی احتمالی دونالد ترامپ استقبال کرده‌اند.

10:27 مدیر کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون به سوی محلی که برای برگزاری "جشن پیروزی" خانم کلینتون تدارک دیده شده بود رفته است. اما هیلاری کلینتون او را همراهی نمی‌کند. مدیر کمپین خانم کلینتون نگفته که او چه زمانی سخنرانی خواهد کرد.

10:29 خبرنگار نیویورک تایمز می‌گوید دونالد ترامپ به سوی مقر جشن پیروزی حرکت کرده است

سی ان ان لحظاتی پیش خبر داد: ترامپ با کسب بیش از 270 الکترال کالج، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا شد.


ترامپ در پنسیلوانیا پیروز شد
آسوشیتدپرس می‌گوید برآورد کرده است که دونالد ترامپ در ایالت حساس پنسیلوانیا پیروز شده است. اگر این خبر تایید شود دونالد ترامپ فاصله کمی با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارد. وزارت دارایی و بانک مرکزی ژاپن و شورای امنیت ملی کره‌جنوبی در پی پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشست اضطراری تشکیل داده‌اند
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید