Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر شبکه ملی کشاورزی و مدیریت دانش:

عرصه های کشاورزی ایران به 10 هزار پهنه تقسیم می شود

مدیرکل دفتر شبکه ملی کشاورزی و مدیریت دانش در وزارت جهاد کشاورزی گفت: عرصه های کشاورزی ایران به 10 هزار پهنه تقسیم می شود که همین تعداد کارشناس و مروج مسئول، بر این پهنه ها نظارت خواهند داشت.

عرصه های کشاورزی ایران به 10 هزار پهنه تقسیم می شود

به گزارش ایانا، مهران ابوالحسنی امروز چهارشنبه در حاشیه نشست توجیهی اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگاران در بیرجند افزود: طرح پهنه بندی عرصه های کشاورزی با توجه به شرایط آبی و خاکی هر منطقه از هم متفاوت خواهد بود.

وی گفت: با اجرای این طرح هر کارشناس مسئول، همانند وزیر جهاد کشاورزی آن منطقه، مسائل و مشکل بخش های مختلف کشاورزی را رصد می کند و از این طریق شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان، افزایش تقاضا و تولید محصول سالم تر و با کیفیت تری در ایران خواهیم بود.
وی در ادامه به اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در ایران اشاره کرد و افزود: این طرح سال گذشته با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی به صورت نمونه آزمایشی(پایلوت) در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، گلستان و کرمانشاه اجرا شد.
وی ادامه داد: همچنین مسئولان استان های خراسان رضوی، کرمان، مازندران، آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و فارس متقاضی اجرای این طرح بودند و در حال حاضر قرار است طرح یاد شده در تمام استان ها اجرا شود.
ابوالحسنی یادآور شد: عرصه های کشاورزی به پنج منطقه تقسیم شده که خراسان جنوبی جزو منطقه پنجم یعنی در شرق کشور واقع است.
وی افزود: در اولویت اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی نخستین سفر استانی به خراسان جنوبی آغاز شد و امروز جلسه توجیهی اجرای این طرح با حضور رئیسان جهاد کشاورزی شهرستان ها، بخش های اجرایی و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.
مدیرکل دفتر شبکه ملی کشاورزی و مدیریت دانش در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اجرای طرح یاد شده مبتنی بر سه اصل تجهیز، نوسازی و آماده سازی مراکز خدمات کشاورزی ، پهنه بندی و مدیریت دانش و ارائه آگاهی ها و اطلاعات مورد نیاز در اختیار تولید کنندگان و بهره برداران است.
ابوالحسنی هدف اصلی این طرح را ارایه اطلاعات و دانش مورد نیاز کشاورزان دانست و ابراز امیدواری کرد که با فعال شدن مراکز تحقیقاتی، فعالان بخش کشاورزی بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به بهترین اطلاعات مورد نیاز دست یابند و مشکلات خود را طرح و با دریافت پاسخ آن را اجرایی کنند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید