Iranian Agriculture News Agency

محصولات کشاورزی از بین می‌روند، قیمت محصولات غذایی بالا می‌رود؛

کابوس گرمایش جهانی با انتخاب ترامپ/ رییس جمهوری جدید آمریکا سرمایی است!

دانشمندان نگران آمریکا (UCS)، پس از انتخاب ترامپ، دلواپس شدید یک دوره عدم اطمینان از سیاست‌های آمریکا در بحث تغییرات آب و هوا شدند. عدم اطمینانی که از طعنه بزرگ دونالد ترامپ به سیاست‌های مقابله با گرمایش جهانی و مخالفت صریح او با موضوع گرمایش جهانی که آن را فقط اختراع چینی‌ها برای تضعیف آمریکا پنداشت و حتا به کنایه گفت: "ما به گرمایش جهانی نیاز داریم، چون هوا خیلی سرد است!" ریشه می‌گیرد.

کابوس گرمایش جهانی با انتخاب ترامپ/ رییس جمهوری جدید آمریکا سرمایی است!


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - علیرضا صفاخو:

جیمز کامرون، پیش از نمایش مستند جدیدش درباره گرمایش جهانی در گردهمایی ملی حزب دموکرات آمریکا نظرات دونالد ترامپ درباره تغییرات آب‌وهوایی را بی‌ملاحظه و خطرناک دانسته بود. کارگردان «تایتانیک» دونالد ترامپ را مردی دیوانه خواند و از نامزد وقت حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری آمریکا که دیروز به عنوان رییس جمهوری آمریکا منتخب شد و از حدود دو ماه دیگر به کاخ سفید پا می گذارد، به دلیل انکار تهدید تغییرات آب‌وهوایی انتقاد کرد. انتقادی که شاید امروز کامرون را یکی از میلیون ها چهره های دچار شوک در جهان کرده باشد.

کامرون پیش از نمایش مستند کوتاه جدید خود که صدای سیگورنی ویور در آن شنیده می‌شود، تاثیر خشکسالی‌ها و آب‌وهوای ناسازگار بر زندگی کارگران آمریکا موشکافانه مطرح می‌شود. سخنان ترامپ درباره پاره کردن تواقفنامه تغییرات آب‌وهوایی پاریس در صورت راه یافتن به کاخ سفید و اصرار او بر انکار مستندات علمی درباره تغییرات آب‌وهوایی را بسیار بدون ملاحظه و خطرناک دانست.

در این مستند پیش از این‌که مادری درباره از دست دادن فرزندش در طوفان صحبت کند، ویور می‌گوید: "محصولات کشاورزی از بین می‌روند، قیمت محصولات غذایی بالا می‌رود، خطر فرزندان ما را تهدید می‌کند."

اتفاقی که باید دید تا چه اندازه بعد راه یابی مرد عجیب این دوره انتخابات آمریکا به سمت یک کابوس بزرگ حرکت خواهد کرد؟


انتخاب دونالد ترامپ یک ضربه به مبارزه با گرمایش جهانی بود

بر اساس گزارشی که روزنامه لوموند مخابره کرده است، آلدن مایر، مدیر گروه اتحادیه دانشمندان نگران آمریکا ( UCS )، دیروز در کنفرانس بین المللی COP22 در مراکش در واکنش به تبعات اقلیمی جهان پس از انتخاب ترامپ اعلام کرد: با انتخاب ترامپ یک دوره عدم اطمینان از سیاست های آمریکا در بحث تغییرات آب و هوا باز شد. نتیجه انتخابات آمریکا یک اثر روانی قطعی بر کنفرانس امروز در مراکش وارد آورد. پرسش مهم پیش رو در حال حاضر این است که آیا آمریکا به عنوان دومین تولیدکننده گازهای گلخانه ای، به تعهدات خود در قبال کنفرانس سال گذشته پاریس پایبند خواهد ماند؟

برای رییس جمهوری تازه آمریکا که گرمایش جهانی یک اختراع از طرف چینی ها برای تضعیف آمریکا نامیده می شود، آیا پایبندی به تعهدات بین المللی آمریکا در قبال کاهش میزان تولید گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن دیگر اهمیتی خواهد داشت؟ پرسش هایی که پاسخ آن با ابهام هایی جدی مواجه است!


ما به گرمایش جهانی نیاز داریم، چون هوا خیلی سرد است!

آیا ستاره فیلم مستند جیمز کامرون - که کسی نبود جز دونالد ترامپ - که در جاهای مختلف از این فیلم، نظراتش را درباره تهدید تغییرات آب‌وهوایی می‌شنویم که در بخشی از آن و در انکار موضوع گرمایش جهانی می‌گوید:"ما به گرمایش جهانی نیاز داریم، چون هوا خیلی سرد است.!" جهان را وارد فاز بحرانی تری از گرمایش جهانی و چه بسا مخاطره بیشتر حیات بر روی کره زمین خواهد کرد؟

کامرون در بیانیه‌ای درباره این مستند گفته بود: "ما این فیلم را ساختیم تا واقعیت تغییرات آب‌و هوایی را نشان دهیم. این که تغییرات آب‌وهوایی به صورت مستقیم روزانه بر زندگی میلیون‌ها نفر تاثیر می‌گذارد. همان گونه که پیش از این نیز گفته‌ام، برای نجات زمین باید همانند دوران جنگ جهانی دوم، تمام نیروی خود را علیه این تهدید بزرگ بسیج کنیم." با این وجود باید دید آیا ترامپ همچنان بر موضع پیشین خود خواهد بود یا اینکه مفاد تفاهم نامه پرسر و صدا و مهم پاریس به گونه ای هست که ترامپ بر خلاف میل باطنی اش برای کنار آمدن با احساس سرمای شدیدش تن پوش های ضخیم تری برای خود خریداری کند!/

S-950820-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید