Iranian Agriculture News Agency

با ارسال نامه ای به رئیس جمهور

بنیاد توانمندی سازی گندمکاران ایران خواستار افزایش نرخ تضمینی این محصول شد

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران در این نامه ار رئیس جمهوری خواسته است که در سال زراعی جاری به منظور رضایتمندی و کمک به یک میلیون و 500 هزار خانوار کشاورز و تأمین برخی از هزینه های تولید، در اعلام نرخ خرید تضمینی به سقف 14 هزار ریال برای هر کیلوگرم که مطالبه گندمکاران است، توجه گردد.

بنیاد توانمندی سازی گندمکاران ایران خواستار افزایش نرخ تضمینی این محصول شد
بنیاد توانمندی سازی گندمکاران ایران خواستار افزایش نرخ تضمینی این محصول شد.
به گزارش ایانا و به نقل از ایرنا، رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ایران در نامه ای با قدردانی از حمایت رئیس جمهوری در تحقق خودکفایی تولید گندم، خواست که به منظور جبران بخشی از هزینه ها، نرخ خرید تضمینی این محصول در سال زراعی 96- 95 افزایش یابد .

علی قلی ایمانی در این نامه ار رئیس جمهوری خواسته است که در سال زراعی جاری به منظور رضایتمندی و کمک به یک میلیون و 500 هزار خانوار کشاورز و تأمین برخی از هزینه های تولید، در اعلام نرخ خرید تضمینی به سقف 14هزار ریال برای هر کیلوگرم که مطالبه گندمکاران است، توجه گردد .

رئیس خانه کشاورز گلستان در بخشی از این نامه افزوده است که در سه سال اخیر حمایت های دولت باعث شده که بخشی ازعقب ماندگی های چند سال قبل در بخش کشاورزی جبران شود و گندمکاران امیدوارند که این حمایت ها با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم استمرار یابد .

براساس این گزارش شورای اقتصاد، نرخ خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی 96 - 95 هنوز اعلام نکرده است، در سال زراعی قبل قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال تعیین شده بود .

این نامه بیستم آبان سال جاری از سوی رئیس بنیاد تواتمندسازی گندمکاران ایران تهیه و ارسال شده است.

کشاورزان گلستان در سال زراعی قبل یک میلیون و 510 هزار تن گندم برداشت کردند که از این میزان یک میلیون و 364 هزار تن به مراکز خرید تضیمنی شرکت غله استان تحویل شد، گندمکاران گلستان در این بخش رتبه دوم کشوری را بعد از استان خوزستان کسب کردند .

کشت گندم در استان گلستان از نیمه های پاییز آغاز می شود و برداشت آن اوایل خرداد سال بعد خواهد بود .

به گزارش ایرنا سال زراعی قبل، 381 هزار و 946 هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص داشت که 220 هزار و 721هکتار آن به صورت دیم بود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید