Iranian Agriculture News Agency

طی دو مرحله صورت گرفت:

پرداخت 150 میلیارد ریال یارانه به صادرکنندگان سیب زمینی در کرمانشاه

مدیر اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده های جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به ازای هر کیلوگرم صادرات سیب زمینی یک هزار و 500 ریال مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شده است.

پرداخت 150 میلیارد ریال یارانه به صادرکنندگان سیب زمینی در کرمانشاه

مدیر اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پرداخت 150 میلیارد ریال یارانه به عنوان مشوق صادرات سیب زمینی به صادرکنندگان استان کرمانشاه خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، علی اصغر بهمنی پور با بیان این مطلب افزود: هدف از تخصیص مشوق صادراتی حمایت از تولیدکنندگان است که می‌تواند در ایجاد انگیزه‌ای برای افزایش تولید محصولات کشاورزی اثرگذار باشد .

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول مشوق های صادرات سیب زمینی به 20 نفر پرداخت شد، خاطرنشان کرد: فرصت پرداخت نخستین مرحله از بهمن ماه 93 لغایت مهر ماه 94 بود که صادرات سیب زمینی نیز در این زمان صادر شده است .

مدیر اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده های جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه در پروسه زمانی مرحله اول بیش از 48 هزار تن محصول صادر شده، ارزش صادرات محصول سیب زمینی در مرحله اول را بیش از 73 میلیارد و 297 میلیون ریال اعلام کرد .

بهمنی پور با بیان اینکه در دومین مرحله نیز مشوق صادراتی پرداخت شده است، تصریح کرد: در این مرحله نیز بیش از 76 میلیارد و 411 میلیون ریال به تولیدکنندگان پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم 29 نفر مشوق صادراتی دریافت کرده‌اند، گفت: در این مرحله بیش از 50 هزار تن محصول سیب زمینی صادر شد .

بهمنی پور افزود: به ازای هر کیلوگرم صادرات سیب زمینی یک هزار و 500 ریال مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت گردیده است .

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم مشوق صادراتی از مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت که باعث ترغیب صادرکنندگان به صادرات سیب زمینی شده است .

وی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات لبنیات نیز مشوق صادراتی در نظر گرفته شده است؛ اما هنوز تأمین اعتبار نشده اضافه کرد: صادرات لبنیات استان به کشورهای اوراسیا به ازای هر کیلوگرم شیر خشک 34 هزار و 500 ریال، ماست و شیر سه هزار ریال و سایر کشورها به ازای هر کیلوگرم شیرخشک 28 هزار ریال و هر کیلوگرم ماست و شیر یک هزار ریال پرداخت می‌گردد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید