Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک مدیران وزارت جهاد کشاورزی و صدا و سیما مورد تاکید قرار گرفت

صدا و سیما به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی کمک می کند

صدا و سیما با اطلاع رسانی پژوهش محور به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی کمک می کند



در نشست مشترک مدیران وزارت جهاد کشاورزی و صدا و سیما، لزوم اطلاع یابی و اطلاع رسانی پژوهش محور از سوی رسانه ملی برای کمک به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، نشست مشترک مجریان طرح های ملی گندم، دانه های روغنی و گیاهان داروئی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با مدیران و کارشناسان اداره کل پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیما در راستای تولید برنامه با محوریت اقتصاد مقاومتی در محل ساختمان شیشه ای رسانه ملی برگزار شد.
در این نشست، اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که از حدود شش میلیون هکتار اراضی سطح زیرکشت گندم نزدیک به دو میلیون هکتار به صورت آبی و چهار میلیون هکتار به صورت دیم و با آب سبز آبیاری می شود،گفت: بر خلاف آماری که در مورد مصرف آب در بخش کشاورزی مطرح می شود، عمده گندم کشور از طریق کشت ارقام مقاوم به خشکی و شوری در اراضی دیم تولید می شود.
همچنین در این نشست مشترک، علیرضا مهاجر مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که امسال سطح زیرکشت کلزا در کشور سه برابر شده است، اظهار کرد: با اجرای برنامه 10 ساله افزایش تولید دانه های روغنی، 70 درصد روغن مورد نیاز کشور از تولید داخلی تامین می شود.
در این نشست، پیمان یوسفی آذر، مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی نیز با بیان این که 90 درصد گونه های گیاهان دارویی جهان در ایران وجود دارد، تصریح کرد: توسعه تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی می تواند همتراز با نفت برای کشور ارزآوری داشته باشد.
وی بر لزوم فرآوری، برندسازی و ارتقای فرهنگ مصرف گیاهان دارویی در کشور تاکید کرد.
در این نشست مشترک شاهرخ رمضان نژاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به این که سیاست بازار در ازای بازار در بخش کشاورزی با رویکرد تقویت دیپلماسی کشاورزی اتخاذ شده و از راهکار های نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: این سیاست حمایت از تولید داخلی را تقویت و به پایداری اشتغال، تولید و ارز آوری کشور کمک می نماید.
وی به فعلیت درآوردن ظرفیت های مغفول و به حداکثر رساندن عملکرد قابل حصول با امکانات و وضع موجود را از رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی در طرح های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با توجه به اجتماعی و مردمی بودن این طرح ها، لازم است در کنار حمایت های فنی و اعتباری، سرمایه های اجتماعی و مشارکت های مردمی در اجرای این طرح ها از طریق برنامه های صدا و سیما همگرا و همبردار شود.
در این نشست، علی اکبر هراتی مدیرکل پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیما آمادگی رسانه ملی را برای اطلاع یابی و اطلاع رسانی پژوهش محور در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی اعلام کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید