Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی

آیین شکرگزاری گندم در خرم‌آباد برگزار شد/ تولید ۵۸۶ هزار تن گندم در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: در سال زراعی ۹۵ - ۹۴ بالغ بر ۵۸ هزار هکتار گندم آبی و ۱۹۷ هزار هکتار گندم دیم در استان نولید شده است که در نهایت منجر به تولید ۵۸۶ هزار تن گندم شده است.

آیین شکرگزاری گندم در خرم‌آباد برگزار شد/ تولید ۵۸۶ هزار تن گندم در استان

آیین شکرگزاری گندم به خاطر تولید 586 هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، استاندار لرستان و فرمانداران شهرستان، کشاورزان لرستانی و جمعی از مسئولان استانی در خرم‌آباد برگزار شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، در این آئین کشاورزان و مسئولان گرد هم آمدند تا خودکفایی کشور در تولید گندم و برداشت بی سابقه گندم از سطح مزارع لرستان شکرگزاری کرده و عرق یک سال تلاش و کار برای تأمین گندم، این برکت الهی را از سر و روی خود خشک کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در این مراسم با اشاره به تولید بی سابقه ۵۸۶ هزار تن گندم در لرستان و خرید ۵۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان گفت: از تولیدکنندگان این عرصه تقدیر و تشکر می کنیم .

عبدالرضا بازدار با بیان اینکه در سال زراعی ۸۵ - ۸۴ بالغ بر ۲۳۰ هزار هکتار گندم دیم و ۱۱۰ هزار هکتار گندم آبی در استان تولید شده است که در نهایت منجر به تولید ۴۶۸ هزارتن گندم شد، تصریح کرد: در سال زراعی ۹۵ - ۹۴ بالغ بر ۵۸ هزار هکتار گندم آبی و ۱۹۷ هزار هکتار گندم دیم داشته ایم که در نهایت منجر به تولید ۵۸۶ هزارتن گندم شده است .

بازدار با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته چهار خط ویژه اعتباری توسعه مکانیزاسیون از طریق بانک کشاورزی داشته ایم، افزود: ۸۹ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار مکانیزاسیون پرداخت شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان از ۰.۹۸ درصد به ۱.۱۷ درصد رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون در بانک کشاورزی داریم که تا کنون ۱۲ میلیارد تومان آن جذب شده و از کشاورزان می خواهیم از این اعتبارات استفاده کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید