Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون کنار خبر داد:

آغاز اجرای طرح تجهیز و نوسازی در 50 هکتار از شالیزارهای فریدون کنار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون کنار گفت: این طرح با پیگیری های صورت گرفته و تأمین اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به مرحله اجرا رسید.

آغاز اجرای طرح تجهیز و نوسازی در 50 هکتار از شالیزارهای فریدون کنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از آغاز اجرای طرح تجهیز و نوسازی در 50 هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، محمدرضا ضیایی از اجرای عملیات طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی بیش از 50 هکتار از شالیزارهای روستای بی نمد بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار خبر داد و گفت: این طرح برای اجرا تحویل پیمانکار شد .

وی افزود: این طرح با پیگیری های صورت گرفته و تأمین اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به مرحله اجرا رسید .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار یادآور شد: اراضی شالیزاری روستای بی نمد دارای مشکلات آبگیری و نداشتن جاده بین مزارع بوده و برای رفع این مشکلات با اجرای طرح تجهیز و نوسازی، زهکش‌هایی احداث و جاده‌های بین مزارع ساخته خواهند شد .

ضیایی با اشاره به اینکه یخبندان و سرمازدگی خسارات زیادی بر محصولات کشاورزی وارد می کند، گفت: کاشت درخت در مناطق مرتفع یکی از مهم ترین راه‌های جلوگیری از خطر سرمازدگی مرکبات است؛ زیرا هوای سرد به سمت پایین در جریان است .

وی تصریح کرد: پخش کردن کودهای دامی کاملاً پوسیده در سطح خاک و حاشیه سایه انداز درختان، به دلیل گرمازا بودن فعالیت میکروارگانیسم‌ها، خطر سرما‌زدگی را کاهش می‌دهد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون کنار اظهار کرد: استفاده از کودهای پتاسیم، استفاده از قارچ کش های مسی برای کنترل باکتری های یخ ساز و پوشاندن تنه درختان با استفاده از آهک از راهکارهای مؤثر در کاهش خطر سرمازدگی درختان مرکبات است .

ضیایی خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدون کنار با تهیه و توزیع اطلاعیه ترویجی و ارسال پیامک به باغداران راه های جلوگیری از خطر سرمازدگی درختان مرکبات را اطلاع رسانی می‌کند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید