Iranian Agriculture News Agency

همکاری منابع طبیعی برای رفع مشکلات مرتبط پروژه آزاد راه تهران - شمال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به منظور بررسی مشکلات مرتبط با پروژه آزاد راه تهران-شمال و تصمیم‌گیری برای رفع آنها از این پروژه بازدید کرد و در جریان روند اجرائی امور قرار گرفت.

همکاری منابع طبیعی برای رفع مشکلات مرتبط پروژه آزاد راه تهران - شمال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به منظور بررسی مشکلات مرتبط با پروژه آزاد راه تهران-شمال و تصمیم‌گیری برای رفع آنها از این پروژه بازدید کرد و در جریان روند اجرائی امور قرار گرفت.

به گزارش ایانا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این بازدید، مهران اعتمادی مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال و تنی چند از مدیران اجرائی این پروژه نیز حضور داشتند. علی کیان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر توسعه منابع طبیعی و اجرای عملیات آبخیزداری با استفاده از ظرفیت‌های موجود شرکت آزاد راه تهران - شمال تاکید کرد. وی گفت: بی تردید این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور به حساب می‌آید. با توجه به اهمیت آن لازم است همه دستگاه‌ها به سهم خود با این پروژه همکاری داشته باشند و منابع طبیعی نیز همچون گذشته برای پیشرفت این پروژه و به سرانجام رسیدن آن از هیچ کمکی فروگذاری نمی‌کند.

وی ضمن تقدیر از اقداماتی که تاکنون انجام گرفته‌است، از تشکیل کارگروه مشترکی متشکل از مسئولان و کارشناسان منابع طبیعی و شرکت آزاد راه تهران - شمال برای بررسی و رفع مشکلات پیش روی این پروژه خبرداد.

براساس این گزارش مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال در حاشیه این بازدید عنوان کرد: با وجود مشکلات بسیار زیاد تاکنون این پروژه به میزان 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر عزم و اراده خوبی از سوی دولت و مسئولان این شرکت برای سرعت بخشیدن و شتاب‌دهی بیشتر این پروژه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کل مسیر آزاد راه تهران - شمال 121 کیلومتر است، افزود: 23 کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان تهران قراردارد که امیدواریم بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران اراضی که مورد تعهد وزارت جهادکشاورزی و منابع طبیعی است هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

اعتمادی در ادامه به برخی از مزایای اجرای این پروژه پرداخت و بیان کرد: صرفه جوئی‌های ملی و عمومی شامل سوخت، استهلاک، زمان، تصادفات، کوتاه شدن مسیر عبوری، کاهش آلودگی ناشی از بهبود وضعیت ترافیک، توسعه توریسم و صنایع کشاورزی و تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای موجود در منطقه شمال کشور را می توان از جمله مزایای احداث این آزاد راه نام برد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال گفت: با توجه به توپوگرافی مناطق مختلف و قابلیت‌های موجود برنامه‌هائی را برای کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک در قالب انجام عملیات آبخیزداری داریم.

وی یادآور شد: تاکنون چندین پروژه آبخیزداری در کنار اجرای پروژه آزاد راه تهران - شمال به مرحله اجرا درآمده و 800 هکتار از جنگل کاری های تخریب شده درختکاری شده‌است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید