Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان تشریح کرد:

اجرای پروژه های شاخص آب و خاک در شهرستان پارس آباد مغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان گفت: پروژه شاخص آبیاری دشت فتحعلی با بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان به زودی به بهره برداری می رسد.

اجرای پروژه های شاخص آب و خاک در شهرستان پارس آباد مغان


مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان از اجرای پروژه های شاخص آب و خاک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، علی اکبر حسنیان با اعلام این خبر افزود: پروژه آبیاری دشت فتحعلی با پیشرفت فیزیکی 87 درصد مراحل پایانی عملیات اجرایی خود را سپری می کند. برای انجام این پروژه اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان هزینه شده است. با اتمام این پروژه عظیم ملی بیش از سه هزار و 658 هکتار از اراضی دیم و کم بازده منطقه به آبی تبدیل خواهد شد.

وی گفت:با بهره برداری از این طرح بیش از 750 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد که در رفع معضل بیکاری جوانان این منطقه نقش مؤثری خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: دومین پروژه مهمی که در حال حاضر در این شهرستان در دست اجراست، پروژه آبیاری پایاب سد خدا آفرین با اجرای ناحیه اول و دوم عمرانی است که در سطح 17 هزار و 500 هکتار و با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان در دست اقدام است. این طرح تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به دلیل گستردگی و وسعت طرح با جدیت و تلاش روز افزون در دست اجراست.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان پیگیری جدی پالایش واگذاری دشت فتحعلی با تشکیل پرونده و با برگزاری جلسات مکرر، برنامه ریزی برای خرید تضمینی محصولات ازقبیل: پنبه، سویا، ذرت، چغندر قند، توسعه کشت کلزا در منطقه و افزایش چشمگیر آن نسبت به سال گذشته تا دو و نیم برابر، کشت سویا بیش از 10 هزارهکتار به عنوان شهرستان اول دراستان، اجرای کانال گذاری بیش از هشت هزار و 500 هکتار با اعتبار 34 میلیارد تومان را از دیگر
فعالیت های شاخص و مهم جهاد کشاورزی این شهرستان نام برد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید