Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نخستین جشنواره استانی زعفران در شهرستان بهاباد استان یزد

از جمله برنامه های این جشنواره می توان به بازدید کارشناسان و کشاورزان از مزارع زعفران شهرستان، افتتاح المان زعفران در میدان ورودی شهر و برگزاری کارگاه آموزشی زعفران اشاره کرد.

برگزاری نخستین جشنواره استانی زعفران در شهرستان بهاباد استان یزد


برای نخستین بار در استان یزد، جشنواره زعفران در شهرستان بهاباد با حضور کشاورزان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی در سالن مجتمع ملاعبدالله بهابادی برگزار شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، سیدجمال سجادی پور در این جشنواره با اشاره به سودآوری بالای زعفران و همچنین سازگاری آن با شرایط اقلیمی و کم آبی استان، ضمن تأکید بر سیاست سازمان برای ترویج و گسترش کشت زعفران، ضرورت فراوری و بسته بندی اصولی این محصول جهت پذیرش در بازارهای جهانی را یادآورشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد از آمادگی این سازمان برای تأمین تسهیلات و ارائه مشاوره برای تحقق این امر و کمک به اقتصاد بهره برداران زعفران خبرداد .

براساس این گزارش، در پایان از دست اندرکاران برگزاری جشنواره و همچنین پنج تن از کشاورزان به عنوان زعفران کاران برتر شهرستان در چندسال اخیر تجلیل شد .

در حاشیه این مراسم، شرکت کنندگان از نمایشگاه فرآورده های زعفران بازدید کردند و از نزدیک با طرز تهیه این محصولات آشنا شدند.

از جمله برنامه های این جشنواره می توان به بازدید کارشناسان و کشاورزان از مزارع زعفران شهرستان، افتتاح المان زعفران در میدان ورودی شهر و برگزاری کارگاه آموزشی زعفران اشاره کرد .

در این جشنواره همچنین مباحث علمی و تخصصی زعفران توسط کارشناسان و محققان این محصول ارائه شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید