Iranian Agriculture News Agency

بیست‌ودومین اجلاس کنوانسیون تغییرات اقلیم مراکش در حال برگزاری است

کرسی خالی ایران در مذاکرات مربوط به سازگاری با اثرات تغییر اقلیم

بیست‌ودومین اجلاس کنوانسیون تغییر اقلیم که از هفته گذشته در مراکش آغاز به کار کرده، در حالی برگزار می‌شود که عضو کارگروه اصلی مذاکره کننده در زمینه سازگاری با اثرات تغییر اقلیم به این اجلاس اعزام نشده است.

کرسی خالی ایران در مذاکرات مربوط به سازگاری با اثرات تغییر اقلیم

بیست‌ودومین اجلاس کنوانسیون تغییر اقلیم که از هفته گذشته در مراکش آغاز به کار کرده در حالی برگزار می‌شود که عضو کارگروه اصلی مذاکره کننده در زمینه سازگاری با اثرات تغییر اقلیم، به این اجلاس اعزام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، سازمان جنگل‌ها یکی از نهادهای تأثیرگذار در بحث مدیریت و سازگاری با تبعات تغییر اقلیم است. به همین دلیل ناصر مقدسی، قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها به‌عنوان عضو کارگروه اصلی مذاکره‌کننده در زمینه سازگاری با تبعات تغییر اقلیم انتخاب شده است. وی که قرار بود به مراکش اعزام شود در گفتگو با خبرنگار ایانا از تصمیم درباره عدم اعزامش به اجلاس در حال برگزاری در این کشور خبر داد.

به گفته وی، در این اجلاس سایر اعضای هیات ایرانی که کارشناسان وزارت امور خارجه، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر نهادها هستند، حضوری فعال داشته و خوشبختانه کرسی‌های مربوط به ایران خالی نیست.

وی اضافه کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری آنچه به عنوان دیپلماسی فعال در حوزه محیط زیست مطرح می‌شود، اقتضا می‌کند که ایران توانایی‌های خود در حوزه‌های مختلف را به مجامع بین‌المللی معرفی کند. بنابراین حضور فعال در این مجامع برای کشور ضروری است.

قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها در رابطه با نقش این سازمان در مذاکرات مربوط به اثرات تغییر اقلیم، بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش سازمان جنگل‌ها در مسئله سازگاری، به عنوان عضو گروه اصلی مذاکره کننده در مباحث مربوط به آسیب‌پذیری بخش‌های اقتصادی شامل کشاورزی، منابع طبیعی، اکوتوریسم و آب به من واگذار شده است.

وی درباره تاثیر عدم حضور نماینده سازمان جنگل‌ها در بیست و دومین اجلاس تغییر اقلیم گفت: هر دستگاهی یک نقشی دارد که در چنین مجامعی ایفا می‌کند و نقش من نیز مذاکرات در زمینه سازگاری است./

L-950824-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید