Iranian Agriculture News Agency

با کاهش استفاده از آفت‌کش‌ها و مواد افزودنی شیمیایی؛

کشاورزان چین به روش کشت کشاورزی سبز روی می‌آورند

کشاورزان چینی با هدف تولید محصولات سالم، به روش نیاکان خود در کشت محصولات روی آورده‌اند و با کاهش استفاده از آفت‌کش‌ها و مواد افزودنی شیمیایی، به روش کشاورزی سبز روی می‌آورند.

کشاورزان چین به روش کشت کشاورزی سبز روی می‌آورند


کشاورزان چینی با هدف تولید محصولات سالم، به روش نیاکان خود در کشت محصولات روی آورده‌اند و با کاهش استفاده از آفت‌کش‌ها و مواد افزودنی شیمیایی، به روش کشاورزی سبز روی می‌آورند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت chinadaily ، فنگ شیوان Feng Xiaoyan ، با وجود اینکه 53 سال سن دارد، خودش را "کشاورز جدید" ( new farmer ) می‌داند. او به کشت سیب‌زمینی ارگانیک در زمینی به مساحت یک‌هزار و 333 هکتار در زادگاهش در شمال غربی استان Shaanxi روی آورده است و توانسته برند تجاری خود را با نام " Sister Potato "، در سال 2009 تأسیس کند.

وی باور دارد، با آن که جوان نیست، اما مانند جوانان در عصر اینترنت زندگی می‌کند.

فنگ در نمایشگاه فناوری پیشرفته کشاورزی که در منطقه یانگلینگ ( Yangling ) چین، در سال 2016 برگزار شد، شرکت کرد.

با توجه به استفاده بیش از حد آفت‌کش‌ها، کود و مواد افزودنی شیمیایی، ایمنی مواد غذایی در چین زیر سؤال رفته است؛ بنابراین فنگ، تصمیم گرفت، تا به کاشت سیب‌زمینی به همراه رعایت استانداردهای بین‌المللی روی آورد.

این بانوی کشاورز، به مدت هشت سال در زادگاه‌‌اش در شهرستان زیژوا ( Zizhou ) معلم بود و پیش از آن هم از سال 1990 تا 1994، به‌عنوان یک مقام دولتی در Tongchuan (در استان Shaanxi قرار دارد)، کار کرده است.

فنگ اشاره کرد، کیفیت سیب‌زمینی‌‌هایش دلیل اصلی موفقیت او بوده است. از همان آغاز، او با استفاده از بهترین گونه‌های سیب‌زمینی در جهان و استخدام کارشناسان و سفر به خارج از کشور توانسته پیچیده‌ترین تکنیک‌های کاشت را به کار ببرد. وی همچنین با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به ترویج محصولات خود پرداخته است.

این در حالی است که وزارت کشاورزی گزارش می‌دهد، چین در حدود دو میلیون کشاورز جدید دارد؛ افرادی که توانسته‌اند محصولات خود را در سیستم‌های محبوب آنلاین مانند Taobao (سیستم خرید فروش اینترنتی چینی)، Weibo و وی‌چت WeChat به فروش برسانند که در مقایسه با کشاورزان سنتی، به خوبی آموزش دیده‌اند.

Wang Xiaotie ، دانش‌آموخته دانشگاه کشاورزی و جنگلداری منطقه شمال غربی Yangling ، از جمله این کشاورزان جدید است. سال 2012، وی کار خود را به عنوان مدیر یک شرکت صادرات سبزیجات در پکن آغاز کرد و این در حالی بود که برای آزمایش در حوزه تکنولوژی کشاورزی جدید به Yangling برگشت.

این دانش‌آموخته دانشگاه گفت: "کشاورزی ارگانیک مسئله جدیدی نیست، چرا که آن از نیاکان‌ به ما ارث رسیده است و ما با رعایت قوانین طبیعت می توانیم محصولاتی با کیفیت بالا تولید کنیم."

وی دارای باغ کیوی از نوع ارگانیک با مساحت 33 هکتار است و برای محصولاتش از کود آلی استفاده می کند. ماه گذشته، کیوی‌های وی توانست گواهی ارگانیک از ایالات متحده، اتحادیه اروپا، ژاپن و چین را به دست آورد. Du Zhixiong ، محقق آکادمی علوم اجتماعی چین، گفت: مطمئن نیستم که همه تولیدات کشاورزان جدید بتوانند استانداردهای "محصولات ارگانیک" را به دست آورند، اما کار این کشاورزان ستودنی است. به باور وی، محصولات ارگانیک به یک نماد و هدف برای کشاورزان جدید چینی تبدیل شده است،‌ که این می‌تواند به ایمنی مواد غذایی این کشور هم کمک کند./

ترجمه فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید