Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

پرداختی مطالبات چایکاران به 170 میلیارد تومان رسید/ پیش‌بینی آغاز عملیات به‌زراعی در 4000 هکتار از باغ‌های چای از ماه آینده

تاکنون 170 میلیارد تومان که حدود 73 درصد بهای برگ سبز چای تحویلی است، پرداخت شده و حدود 64 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

پرداختی مطالبات چایکاران به 170 میلیارد تومان رسید/ پیش‌بینی آغاز عملیات به‌زراعی در 4000 هکتار از باغ‌های چای از ماه آینده


تاکنون 170 میلیارد تومان که حدود 73 درصد بهای برگ سبز چای تحویلی است، پرداخت شده و حدود 64 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

رئیس سازمان چای کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از پرداخت حدود 73 درصد بهای برگ سبز تحویلی خبر داد و گفت: تاکنون 170 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و حدود 64 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

محمدولی روزبهان افزود: در حالی که تاکنون 31 هزار تن چای خشک تولید شده است، توانسته‌ایم بخش اعظمی از مطالبات چایکاران را پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که با فروش چای‌های تولیدشده در فصل زمستان، کارخانه‌ها بتوانند قدرالسهم خود را پرداخت کرده و تا اوایل زمستان تسویه کامل انجام شود.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: کل ارزش برگ سبز تولیدشده در سال گذشته 136 میلیارد تومان بود، این در حالی است که تاکنون 170 میلیارد تومان بابت بهای برگ سبز خریداری‌شده از چایکاران پرداخت شده است.

روزبهان تصریح کرد: امسال 139 هزار تن برگ سبز با ارزشی معادل 234 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که با وجود آنکه بودجه تخصیص نیافته است، مساعدت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باعث شد که بتوانیم به‌طور هفتگی پنج تا هشت میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز کنیم.

وی یادآور شد: با سیستم پرداختی فوق، تمامی چایکاران حداقل تا تاریخ 31 تیرماه سال جاری مطالبات خود را دریافت کرده‌اند و برخی دیگر نیز تا شهریورماه مطالبات به حسابشان واریز شد.


پرداخت 30 میلیارد تومان به کارخانه‌ها و عملیات به‌زراعی در سال زراعی جدید

رئیس سازمان چای کشور درباره انجام عملیات به‌زراعی تأکید کرد: در حال حاضر کشاورزان تقاضاهای خود را به ادارات چای محل باغ خود ارائه کرده‌اند و پرداخت‌ها از آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.

روزبهان اظهار داشت: برای هر هکتار هرس کف‌بر مبلغ شش میلیون تومان و برای هرس کمربر سه میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین گفت: برای تجهیز باغ‌ها به روش‌های نوین آبیاری نیز دولت 85 درصد از هزینه‌ها را یارانه‌ای پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه افزود: برای تجهیز کارخانه‌ها به سیستم گازکشی، در راستای بهسازی سیستم سوخت، خرید دستگاه‌ها و تجهیزات جدید و نوین و سایر عوامل نیز به چایکاران وام‌های بیش از 10 میلیارد تومانی پرداخت می‌شود که دوره پرداخت پنج ساله با دو سال تنفس و سود چهار درصدی برایشان منظور خواهد شد.

روزبهان خاطرنشان کرد: کل مبلغی که برای کارخانه‌ها و به‌زراعی باغ‌های چای تخصیص یافته، 30 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود چهارهزار هکتار از باغ‌های چای برای عملیات به‌زراعی تجهیز شود؛ یعنی تقریباً 10 هزار چایکار مراجعه خواهند کرد.

ادامه داد: مبلغ تسهیلات پرداخت‌شده به چایکاران بدون بهره و پنج ساله بوده و دو سال تنفس دارد و از سال سوم به بعد، مبلغ آن از محل برگ سبز خریداری‌شده از آنها کسر می‌شود.

روزبهان در پایان تصریح کرد: با همکاری کارخانه‌ها، 53.5 میلیون تومان از قدرالسهم آنها پرداخت شده که امید می‌رود با فروش مابقی چای در فصل زمستان بتوانیم سریع‌تر مطالبات را پرداخت کنیم./

M-950824-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید