Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر خبر داد:

برداشت ذرت دانه ای در سطح ٢٠٠ هکتار از مزارع دره شهر

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: عملیات تمام مکانیزه کاشت، داشت و برداشت، کشت به موقع، تأمین نهاده ھای مورد نیاز کشاورزی، بهره مندی از توصیه های به موقع کارشناسان و مروجان کشاورزی و برگزاری دوره های آموزشی - ترویجی از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ذرت کار این شهرستان بوده است.

برداشت ذرت دانه ای در سطح ٢٠٠ هکتار از مزارع دره شهر

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر از برداشت ذرت دانه ای در سطح ٢٠٠ ھکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، فیلی با اعلام این خبر گفت: عملیات برداشت ذرت دانه ای از سطح ٢٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است که پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت یک هزار و 200 تن محصول ذرت دانه ای به ارزش اقتصادی 120میلیارد ریال تولید و برداشت و تحویل مراکز خرید شود .

وی متوسط برداشت این محصول تولیدی در هر هکتار را شش تن عنوان کرد و افزود: عملیات تمام مکانیزه کاشت و داشت و برداشت، کشت به موقع، تأمین نهاده ھای مورد نیاز کشاورزی از جمله بذر و کود شیمیایی، بهره مندی از توصیه های خوب و به موقع کارشناسان و مروجان کشاورزی و برگزاری دوره های آموزشی - ترویجی از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ذرت کار این شهرستان بوده است .

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر خاطرنشان کرد: تاکنون ٧٠ تن ذرت تولیدی از کشاورزان ذرت کار این شهرستان توسط مراکز خرید تضمینی و به نرخ مصوب دولتی خریداری شده است.

فیلی با اشاره به اینکه عمده ارقام محصول کشت شده در این شهرستان از نوع ارقام s A ، 703 و 704 است گفت: تمام ذرت تولیدی این شهرستان برای فرآوری و به منظور مصرف مرغداری ھا وسایر کارخانجات توسط مدیریت پشتیبانی امور دام در مرکز خرید تضمینی تعاون روستایی این شهرستان خریداری می شود .

وی یادآور شد: امسال به دلیل محدودیت منابع آبی و کمبود آب های سطحی، سطح زیر کشت این محصول در مقایسه با سال گذشته ٣٠ درصد کاھش داشته است .

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر تصریح کرد: عملیات برداشت از نیمه اول آبان ماه امسال آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد و ھم اکنون سه دستگاه کمباین ویژه برداشت مشغول فعالیت در این زمینه است.

فیلی یادآور شد: امسال در شهرستان دره شهر ١٠٠ نفر بهره بردار کشاورزی به کشت و تولید این محصول مشغول فعالیت ھستند .

وی در پایان خاطرنشان ساخت: به دلیل وجود مشکلات موجود در مرکز خرید و نقص فنی کارخانه ذرت خشک کنی تعاون روستایی این شهرستان، کار خرید تضمینی این محصول به تأخیر افتاده و این امر موجب شد تا تعدادی از کشاورزان ذرت کار محصول تولیدی خود را به مراکز خرید استان های همجوار تحویل دهند و به فروش رسانند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید