Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

صدور 230 فقره جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تاکنون در استان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی 154 فقره جواز تأسیس و 76 فقره پروانه بهره‌برداری صادرشده است.

صدور 230 فقره جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اولویت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی این استان را تشریح کرد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمدرضا طلایی با بیان این مطلب گفت: نتایج مطالعات گوناگون در کشورهای توسعه‌ یافته و درحال ‌توسعه بیانگر این است که در این کشورها بین درآمد کشاورزی و سطح توسعه‌ یافتگی آن‌ها ارتباط مستقیم و معنی‌داری وجود دارد .

وی افزود: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به‌ویژه صنایع غذایی در قطب‌های تولید محصولات کشاورزی می‌تواند ضمن تکمیل زنجیره تولید محصولات و فرآورده‌ای کشاورزی، موجب ارتقاء سطح بهره‌وری، ایجاد ارزش‌افزوده، افزایش درآمد بهره‌برداران، توسعه بخش کشاورزی، ایجاد فرصت‌های شغلی و کنترل روند مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، توسعه صادرات بخش کشاورزی و درنهایت تحقق امنیت غذایی کشور شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بر همین اساس با بررسی‌های صورت گرفته اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در سال جاری در استان قم تدوین و اعلام‌شده است .

طلایی افزود: بسته‌بندی و فرآوری تخم‌مرغ، انجماد، بسته‌بندی و فرآوری گوشت قرمز و سفید، تبدیل ضایعات کشتارگاهی، درجه‌بندی و بسته‌بندی و فرآوری انواع سبزیجات، صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای، تولید انواع شوریجات و ترشیجات، خشک‌کردن، پودر، منجمد و ... ازجمله اولویت‌های این سازمان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی به شمار می‌رود .

وی یادآور شد: درجه‌بندی و بسته‌بندی و فرآوری انواع میوه‌ها به‌ویژه انار و انگور، تولید مربا و مارمالاد، خشک‌کردن، درجه‌بندی، پودر و ... و همچنین بسته‌بندی و فرآوری انواع خشکبار و آجیل به‌ویژه پسته، بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی؛ از دیگر اولویت‌های این سازمان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال جاری است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم احداث انواع سردخانه با اولویت سردخانه با اتمسفر کنترل‌شده را از دیگر اولویت‌های این سازمان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی برشمرد و افزود: فرآوری نباتات علوفه‌ای، تولید کودهای آلی به‌ جزء ورمی کمپوست، بر اساس نیاز استان و با در نظر گرفته واحدهای در دست احداث و میزان مواد اولیه در استان از اولویت‌های دیگر به شمار می‌رود .

طلایی تصریح کرد: طرح‌های صنایع تبدیلی در مناطق ویژه اقتصادی با تأکید بر صادرات، طرح‌های صنایع تبدیلی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید صنعت طیور با هماهنگی کارگروه زنجیره یادشده و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع مربوط به کشاورزی ازجمله اولویت‌های سازمان در سال جاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی به شمار می‌رود .

وی در پایان به عملکرد مدیریت صنایع کشاورزی در سنوات گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون در استان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی 154 فقره جواز تأسیس و 76 فقره پروانه بهره‌برداری صادرشده است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید