Iranian Agriculture News Agency

بازدید جهانگیری از مجتمع پرورش بز شیری قلعه گنج

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر به جنوب کرمان از مجتمع پرورش بز شیری مورسیای اسپانیایی بازدید کرد، این مجتمع در چارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان محروم قلعه گنج راه اندازی شده است.

بازدید جهانگیری از مجتمع پرورش بز شیری قلعه گنج

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر به جنوب کرمان از مجتمع پرورش بز شیری مورسیای اسپانیایی بازدید کرد، این مجتمع در چارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان محروم قلعه گنج راه اندازی شده است .

به گزارش ایانا و به نقل از ایرنا، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز سه شنبه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این مجتمع گنجایش سه هزار رأس دام بز مورسیای اسپانیایی شیری را دارد و در زمینی به مساحت دو هکتار احداث شده است .

محمد سعیدی کیا افزود: تعداد 954 رأس بز ماده و 46 رأس نر در مرحله نخست برای این مجتمع تأمین شد که نسبت به بزهای ایرانی شیر بیشتر با کیفیت بهتر تولید می کنند .

وی تصریح کرد: کم قلوزایی و سازگار بودن با اقلیم منطقه از مزایای اقتصادی پرورش این بزهاست .

سعیدی اظهار کرد: 16 میلیارد تومان باید هزینه شود و تاکنون پنج میلیارد تومان هزینه شده است .

قرار است سه هزار رأس بز شیری مولد نژاد مورسیا از کشور اسپانیا جانشین بزهای کم بازده قلعه گنج شود .

معاون اول رئیس جمهوری که از صبح امروز (سه شنبه) در قلعه گنج حضور دارد، پس از بازدید از مجتمع بز شیری مورسیای اسپانیایی از پروژه توانمندسازی روستاییان این شهرستان دیدن کرد .

طرح توان افزایی جوامع روستایی در 100 روستای این شهرستان در دست اقدام است و از سال گذشته تاکنون 100 صندوق خرد روستایی و 645 گروه روستایی تشکیل شده و یکهزار و 600 فقره وام از آورده مردم پرداخت شده است.

قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با جمعیت 76 هزار و 376 نفر در 430 کیلومتری جنوب کرمان است و اکثر مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند .

شهرستان قلعه گنج از سال 93 طی تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است .

قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان است و اکثر مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند .

کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و برای اجرای برنامه های این حوزه به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شده است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید