Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی به ایانا خبر داد:

جهش 475 درصدی حجم عملیات هواپیماهای خدمات ویژه کشاورزی/ نمایش هوایی هواپیماهای ویژه کشاورزی در جزیره کیش

با وجود آنکه تنها یک سال از ملحق شدن شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد، در سالی که گذشت، حجم عملیات انجام‌شده توسط این ناوگان 475 درصد در مقایسه با سال قبل رشد داشته است.

جهش 475 درصدی حجم عملیات هواپیماهای خدمات ویژه کشاورزی/ نمایش هوایی هواپیماهای ویژه کشاورزی در جزیره کیش


با وجود آنکه تنها یک سال از ملحق شدن شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد، در سالی که گذشت، حجم عملیات انجام‌شده توسط این ناوگان 475 درصد در مقایسه با سال قبل رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره برنامه‌های جدید این شرکت در سال زراعی جاری گفت: به‌دلیل شکل بارش‌ها، سال زراعی جاری با اندکی تأخیر آغاز شده است و هنوز عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها شروع نشده، اما این شرکت هواپیماها و تجهیزات مناسب را آماده کرده است.

احمد طمراسی افزود: در بخش عملیات اطفای حریق نیز در مناطقی که احتمال خطر می‌رفته، بارندگی وجود دارد؛ بنابراین هواپیماهای این شرکت درگیر مأموریت نیستند.

وی از قرارداد جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری سازمان فوق قرارداد جدیدی را در دستور کار دارد تا بتواند از ظرفیت‌های این شرکت بیشترین استفاده را در بخش جنگل‌ها و مراتع داشته باشد.

طمراسی با اشاره به تداوم صلاحیت پروازی هواپیماهای این شرکت از سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: برای نخستین‌بار در کشور، گواهینامه تداوم صلاحیت پروازی از سوی سازمان هواپیمایی کشور در قالب استانداردهای مشخص ارائه و ناوگان این شرکت مورد تأیید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تیم پروازی و سایر خدمه می‌توانند عملیات نگهداری و تأمیرات هواپیماها را خود انجام دهند.


حضور هواپیماهای ویژه کشاورزی در نمایشگاه هوایی کیش

مدیرعامل شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی از برگزاری نمایشگاه هوایی در جزیره کشاورزی خبر داد و یادآور شد: از شنبه هفته جاری نمایشگاهی از سیستم‌های پروازی و هواپیماهای مختلف در جزیره کیش برگزار می‌شود که این شرکت نیز برای نخستین‌بار در آن حضور دارد.

طمراسی تأکید کرد: در این نمایشگاه که از هفته جاری آغاز و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، عملیات نمایش هوایی برگزار می‌شود که هواپیماهای ویژه کشاورزی نیز در عملیات فوق شرکت خواهند کرد.


وجود 12 فروند هواپیمای فعال در عرصه کشاورزی

وی درباره حجم عملیات شرکت خدمات هوایی در سالی که گذشت، اظهار داشت: در سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل رشد حجمی کار در بخش 475 درصد برآورد شد که این امر نشان می‌دهد هواپیماهای شرکت در عملیات ویژه کشاورزی ازجمله محلول‌پاشی، اطفای حریق، مبارزه بیولوژیک و... حضوری فعال داشته‌اند.

طمراسی همچنین گفت: در حالی که هنوز تا 10 برابر ظرفیت فیزیکی و امکاناتی می‌توانیم عملیات انجام دهیم، حدود 12 فروند هواپیما در مناطق مختلف کشور آماده انجام عملیات کشاورزی هستند.

وی در ادامه افزود: حدود 400 باند پروازی در کل کشور وجود دارد؛ بنابراین برای استقرار هواپیماها در مناطق مختلف، مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت، مجتمع‌های بزرگ کشت و صنعت موجود در کشور از مراکزی بودند که بیشترین مراجعه را به شرکت داشته‌اند و بیشتر مراحل زراعی کشاورزی توسط آنها انجام شد و علاوه بر آن، شرکت با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفظ نباتات برای مقابله با آفت‌ها و بیماری‌ها حضوری فعال داشت.

طمراسی ادامه داد: عملیات مبارزه با حریق در جنگل‌های شمال نیز در سال گذشته رضایت‌بخش بود که امید می‌رود امسال نیز همچون سال قبل ادامه یابد.

وی در پایان تصریح کرد: حدود 25 فروند هواپیمای ویژه کشاورزی در شرکت وجود دارد که در حال حاضر 12 فروند آن مشغول انجام عملیات کشاورزی هستند و هیچ کمبودی در این بخش احساس نمی‌شود./

M-950825-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید