Iranian Agriculture News Agency

محققان استرالیایی و کره‌ای انجام می‌دهند؛

پروژه انرژی‌های تجدید‌پذیر با راه‌اندازی مزرعه بادی در کره

قرار است پروژه‌ای با همکاری محققان استرالیایی و کره‌ای که دارای مزایای عمده‌ای در سطوح پایه‌ای، عملی و برپایه انتشار کم کربن از طریق ارایه روش های جدید مدیریت انرژی های تجدید‌پذیر است،‌ در کره انجام ‌شود.

پروژه انرژی‌های تجدید‌پذیر با راه‌اندازی مزرعه بادی در کره


قرار است پروژه‌ای با همکاری محققان استرالیایی و کره‌ای که دارای مزایای عمده‌ای در سطوح پایه‌ای، عملی و برپایه انتشار کم کربن از طریق ارایه روش های جدید مدیریت انرژی های تجدید‌پذیر است،‌ در کره انجام ‌شود.

به گزارش ایانا از وب‌سایت EurekAlert ، ریچارد هیندمارش Richard Hindmarsh ، دانشیار دانشکده محیط زیست گریفیث استرالیا، موفق به دریافت کمک هزینه در حدود 36 هزار دلار از بنیاد استرالیا-کره ( AKF ) شده، که شریک کره‌ای وی دکتر هایومین کیم از م<سسه ملی علم و تکنولوژی اولسان کره جنوبی است.

بنیاد استرالیا- کره AKF ، در زمینه کمک مالی و با هدف تقویت پیوند استرالیا و کره و حمایت از ترویج فعالیت‌های دو جانبه، گام برمی‌دارد. (1)

پروژه با عنوان "انتقال موثرتر انرژی تجدید‌پذیر در کره" (2) ، که دارای مزایای عمده‌ای در سطوح پایه‌ای و عملی است و برپایه انتشار کم کربن از طریق ارائه روش‌های جدید مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر قرار دارد، انجام می‌شود.

ریچارد هیندمارش دانشیار استرالیایی می‌گوید: "با بینش نوآورانه، می‌توان سیستمی را که در راستای بهبود و اطمینان از انتقال موثرتر انرژی های تجدید پذیر است، طراحی کرد که امنیت و پایداری انرژی را برای نسل‌های بعدی به همراه آورد."

هدف از این پروژه انجام تجزیه و تحلیل انرژی باد، به ویژه با تمرکز بر ارتقای سطح تعاملی جامعه محلی و تسهیل پشتیبانی محلی در ارتباط با وزش باد در اطراف مزرعه ( wind farming )، به منظور انتقال مؤثرتر انرژی‌های تجدید‌پذیر است.

قرار است پروژه یادشده، آنالیز و مطالعه موردی خود را در استان جیجو (3) کره جنوبی، با توجه به مطالعات تطبیقی ​​ در استرالیا و جهان انجام ‌دهد.

هیندمارش اضافه کرد: "این منطقه برای انجام پروژه دارای اهمیت است چراکه شرایط باد از ساحل به دریا یا برعکس را فراهم می‌کند."

وی افزود: "پروژه، بُعد جدیدی در روابط دوجانبه استرالیا-کره در ارائه پلت فرمی در سطح بالا فراهم می‌کند که در زمینه تحقیقات در مورد انتقال انرژی های تجدیدپذیر در جوامع مربوطه است."

به باور این دانشیار، پروژه یاد شده به طور قابل توجهی درک جوامع محلی، سیاست گذاران، توسعه‌دهندگان، و سهامداران را در توسعه انرژی باد برای طراحی های مجدد افزایش خواهد داد.

هیندمارش یادآور شد: "پروژه، استراتژی مربوط به انتقال انرژی تجدیدپذیر، سیستم های تولید برق پایدار و سازگار با تغییر آب و هوا را از طریق مصاحبه‌ها و سمینارها، همراه با گزارش پروژه و از دیگر نشریات فراهم می‌کند."/


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- Australia-Korea Foundation (AKF) : توسط دولت استرالیا در سال 1992 تاسیس و برای گسترش روابط دو طرفه کره و استرالیا ایجاد شد. هدف از این بنیاد افزایش آگاهی عمومی از استرالیا در کره و کره در استرالیا؛ توسعه همکاری در زمینه‌های مشترک و مورد علاقه در زمینه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی است. AKF بودجه کمک مالی به سازمان ها و افراد در راستای حمایت از پروژه ها از جمله مشارکت و همکاری در زمینه کسب و کار، آموزش و پرورش، دانشگاه، هنر ، فرهنگ و جامعه را فراهم می‌کند.

2- Towards more effective renewable energy transitions in Korea.

3- Jeju : استان جیجو در کره جنوبی که شامل جزیره جیجو در تنگه کره است.


* wind farming : مزارع بادی به مکان‌هایی می‌گویند که تعدادی توربین های بادی به منظور تولید گسترده ای از برق در آنج ا قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید